נרצחה בשיפא והמנהל משוחרר: 'סליחה ילדה שלי, ממשיכים להפקיר אותך'

מנהל שיפא שוחרר על רקע מצוקת מקום במתקני הכליאה

היום נודע לנו ששוחרר מנהל בית החולים שיפא בשל מצוקת מקום במתקני הכליאה, זאת על פי גורמים בטחוניים. אותם גורמים מסבירים כי מזה חודשים מתנהל מאבק מול השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, בנוגע להרחבת מתקני המעצר. אולם, בן גביר מתעקש כי האחריות לכך תהיה בידי הצבא בלבד. המצב המורכב הוביל לכך שמבצעי מעצר ביהודה ושומרון מתבטלים בשל מחסור במקומות להחזקת העצורים, דבר המעלה חשש ופוגע בפעילות הביטחונית בשטח.

בתוך כך, אבי מרציאנו, אביה של התצפיתנית נועה מרציאנו שנחטפה לעזה ונרצחה בתוך בית החולים שיפא, הביע את זעמו על שחרור המנהל. לדבריו: "נועה הופקרה לפני השבעה באוקטובר, בכך שלא הקשיבו לה. היא הופקרה בשבעה באוקטובר כשלא באו להציל אותה. היא הופקרה גם אחר כך כשלא עשו מספיק בכדי להחזיר אותה הביתה בחיים. והנה עכשיו, שבעה חודשים לאחר שקברנו אותה, מדינת ישראל מחליטה לשחרר את מי שאחראי במישרין או בעקיפין לרצח שלה. סליחה ילדה שלי, שאפילו עכשיו ממשיכים להפקיר אותך. את השחרור של מי שיש לו חלק ברצח של הבת שלי אני מוכן לקבל רק כחלק מעסקת חטופים. לא ככה."

האדם שתחת ניהולו התעללו בחטופים בבית חולים שהפך לבית מחבלים ושבו נרצחה נועה מרציאנו ז״ל יוצא לחופשי בזמן שהחטופות והחטופים שלנו נמקים בשבי חמאס- שערורייה. שר הביטחון- אתה טוען שלא ידעת מזה- אם כך תדאג שיחזור לכלא ומיד.

יושבת ראש נעמת, חגית פאר, תוקפת בחריפות את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא ממעצר ודורשת משר הביטחון להורות על מעצרו מחדש: "החטופות והחטופים שלנו ממשיכים להינמק במנהרות חמאס וישראל מעניקה מתנות ללא שום תמורה לארגון הטרור הזה. סיפרו לנו במשך חודשים שהאדם הזה ראה וידע הכל, כולל על מעשי הרצח שנעשו בבית החולים שלו שהפך לבית מחבלים. בית מחבלים שבשטחו נרצחה נועה מרציאנו ז״ל. אם מדובר בתקלה הרי שיש לעצור אותו לאלתר מחדש- אם מדובר במדיניות מכוונת הרי שזה מזעזע עוד יותר."

מתן ג'רפי, לוחם במילואים, ראש אגף משימות בתנועת אם תרצו, בעקבות שחרור מנהל 'בית החולים' ששימש להחזקת חטופים ולמקלט למחבלים ותחמושת: "אם מישהו בדרג המדיני החליט להחזיר אותנו לשישי באוקטובר, אולי באמת כדאי לשחרר את כל חיילי המילואים ולהודיע על סיום המלחמה. איך יכול להיות שחיילים מסכנים את נפשם והממשלה משחררת את המחבלים? מנהל בית החולים או יותר נכון בית החטופים, הוא ארכי פושע שדינו תלייה לאחר משפט מתוקשר בדיוק כמו אייכמן. מה קורה לממשלת ישראל? ההתנהלות שלכם מביישת את הלוחמים ופוגעת בזכר הנופלים. תתעשתו"

גם גדעון סהר צייץ: "שחרור החינם של מנהל בית החולים שיפא: חתירה תחת היעד של השמדת התשתיות השלטוניות של חמאס. פיגוע הסברתי. אטימות לדעת הקהל הישראלית שזוכרת היטב את תשתיות הטרור שם, את החטופים שהוחזקו ונרצחו שם, את הלוחמים שנלחמו שם. ממשלה כושלת עם שתי ידים שמאליות."

השתחררותו של מנהל שיפא מגבירה את הביקורת הציבורית על המדיניות הנוכחית וגורמת לשאלות נוקבות לגבי התנהלות המדינה בנושאי ביטחון וכליאה.

ביזיון
מחבל שסייע לנאצים של החמאס
החביא חטופים ותשתיות טרור בבית החולים שלו חוזר חי , מחייך ומסית רץ ברשת צילום לפי 27א לחוק ז"י
ביזיון מחבל שסייע לנאצים של החמאס החביא חטופים ותשתיות טרור בבית החולים שלו חוזר חי , מחייך ומסית רץ ברשת צילום לפי 27א לחוק ז"י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?