כפול ועוצמתי: קו הגז החדש שמחזק את הדרום ומזניק את הייצוא

נתג"ז השלימה את הכפלת מקטע ערוער-רותם בעלות של 350 מיליון ש"ח

חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) הודיעה היום על השלמת הכפלת מקטע ערוער-רותם, שנעשה בעלות כוללת של כ-350 מיליון ש"ח. המקטע, שאורכו 38 ק"מ וקוטרו 36 אינץ', יגדיל את כושר הולכת הגז הטבעי למשק המקומי בדרום הארץ ויאפשר הגדלה של כמות הגז המיועד לייצוא. הגזת הקו החלה, והפרויקט צפוי לסייע במענה לביקושי הגז ההולכים וגדלים במשק הישראלי.

הפרויקט החל במחצית 2022 והושלם כעת. המקטע החדש מיועד להגביר את כושר ההולכה לאזור הדרום, כולל אזור דימונה, אזור התעשייה מישור רותם ואזור ים המלח. הקו החדש יסייע לעמוד בביקושים העתידיים לגז טבעי, הן למשק המקומי והן לצרכי ייצוא.

הקמת המקטע הצריכה תיאום תשתיות מורכב מול מספר גורמים, בהם משרד הביטחון, רכבת ישראל, רשות הטבע והגנים, קק"ל, תשתיות נפט ואנרגיה, בעלי קרקעות פרטיים, נתיבי ישראל, הוט, בזק ורשות העתיקות. הפרויקט בוצע ברצועת תשתיות קיימת בשטח מאתגר שכלל שטחי אש וקידוחים בשטח סלעי.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, בירך על השלמת הפרויקט:

"הכפלת קו ההולכה של הגז הטבעי היא בשורה חשובה עבור הדרום ועבור מדינת ישראל כולה. הגז הטבעי יוזיל את העלויות עבור התעשייה, וכך יחזק את הכלכלה בדרום, ייצור מקומות תעסוקה חדשים, ויוזיל מחירים לטובת הצרכן. בנוסף, הכפלת הקו תאפשר להגביר את הייצוא לירדן, וכך לחזק את מעמדנו הבינלאומי".

איה אבידור, יו"ר נתג"ז, הדגישה את חשיבות הפרויקט לעתיד משק האנרגיה בישראל:

"נתג"ז פועלת ותמשיך לפעול להרחבת מערכת ההולכה, בין היתר על ידי הכפלת קווי גז, מתוך ראייה צופת פני עתיד שמבוססת על עלייה עתידית בביקושים לחשמל ועל פיתוח משק האנרגיה באמצעות הוספת תחנות כוח ומפעלים. קו ערוער-רותם יבסס את האמינות, את הזמינות ואת יתירות כושר הולכת הגז בדרום".

הכפלת קו הגז ערוער-רותם מהווה צעד חשוב בפיתוח תשתיות האנרגיה בישראל, ומחזקת את חוסן מערכת ההולכה בדרום הארץ תוך חיזוק יכולות הייצוא למדינות השכנות.

מבצע חופשות חלומיות החל מ-99 ₪ – אל תחכו. הדילים שנעלמים בשנייה

קרדיט: נתיבי הגז הטבעי לישראל

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?