פרשת שוחד: מעצרי עובדי רשות המסים ובתי חולים בהונאת מיליונים

פרשיית שחיתות ברשות המיסים: פיצוח פרשיית שוחד והלבנת הון בהיקף של 4 מיליון שקלים

במסגרת חקירה משותפת של פלג ההונאה במחוז חוף ורשות המיסים, פשטו הבוקר  שוטרי מחוז חוף ועצרו 17 חשודים במעורבות בפרשיית שחיתות רחבת היקף. על פי החשד, עובד בכיר ברשות המיסים בצפון הצליח להונות את המדינה ולהעביר לכיסו סכום של למעלה מארבעה מיליון שקלים תוך שימוש בזיכויים פיקטיביים.

החקירה, שהחלה לפני כשנתיים, נוהלה בשיתוף פעולה בין פלג ההונאה של מחוז חוף, אגף ביקורת פנים ואגף ביטחון וסייבר ברשות המיסים. במסגרת החקירה נחשפו מעשיו של העובד הבכיר, שהשתמש בשיטות מורכבות להונאה, בהן הענקת זיכויים פיקטיביים לתושבי חוץ, תוך שהוא לוקח לעצמו את כספי הזיכויים בשיתוף פעולה עם מספר חשודים נוספים.

לפי החשדות, החשודים, שכללו גם עובדים נוספים מרשות המיסים, רואי חשבון ואחים בבתי חולים, חברו יחד לצורך הלבנת הכספים שנלקחו במרמה. הסכומים המולבנים הועברו לשני חשודים מרכזיים בפרשה, בעוד שאר המעורבים סייעו בתהליך ההלבנה והסתרת המקורות הבלתי חוקיים של הכסף.

הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו השוטרים על בתיהם של 17 החשודים, מרביתם תושבי חיפה והצפון, ועצרו אותם לחקירה בגין עבירות של הלבנת הון, זיוף, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. בחיפוש שנערך בבתיהם נתפסו סכומי כסף גדולים במזומן ומסמכים הקשורים לפרשה.

במשטרת מחוז חוף מציינים כי החקירה המורכבת הזו הייתה תוצאה של שיתוף פעולה הדוק בין הגורמים השונים, במטרה להביא לדין את האחראים למעשה. בסיום חקירתם ובהתאם לצרכי החקירה, תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בעכו.

פרשייה זו מצטרפת לרשימה ארוכה של פרשיות שחיתות שנחשפו לאחרונה, ומעידה על הצורך בהמשך המאבק בשחיתות במגזר הציבורי ובמערכות הממשלתיות.

שנת לימודים בחינם במכללה האקדמית בהוראת המנכ"ל – מה התנאים?

קרדיט צילום דוברות המשטרה

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?