מיליון וחצי סיגריות אלקטרוניות, אפס מסים: רשות המסים תופסת את המבריח

תושב חולון נעצר בחשד שניסה להבריח עשרות אלפי סיגריות אלקטרוניות במשלוח אווירי, תוך התחמקות מתשלום מסים בסך של כ-17 מיליון ₪.

במסגרת פעילות משותפת של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז ומכס נתב"ג, נעצר אתמול (יום שני) יצחק יונני, תושב חולון, בחשד שניסה להבריח סיגריות אלקטרוניות בשווי מיליוני שקלים. על פי החשד, יונני הצהיר כוזבות כי משלוח אווירי שהגיע לנתב"ג מכיל ג'ינסים, במטרה להתחמק מתשלום מסים.

חקירת רשות המסים העלתה כי יונני ייבא 165 קרטונים המכילים 33,000 סיגריות אלקטרוניות. סך המסים שנגרעו מקופת המדינה כתוצאה מהברחה זו מוערך בכ-17 מיליון ₪.

יונני הובא בפני שופטת בית המשפט השלום בראשון לציון, דורית סבן נוי, ושוחרר בתנאים מגבילים.

הברחת סיגריות אלקטרוניות: תופעה הולכת ומתרחבת

המקרה של יצחק יונני מדגיש את תופעת ההברחה ההולכת ומתרחבת של סיגריות אלקטרוניות לישראל. בשנים האחרונות, רשות המסים סיכלה מספר ניסיונות הברחה גדולים, וחשפה כי עבריינים רבים מנסים להתחמק מתשלום מסים על ידי הצהרות כוזבות או הסתרת הסיגריות בתוך משלוחים אחרים.

הסיבות לתופעה זו הן מגוונות. ראשית, סיגריות אלקטרוניות הן מוצר פופולרי מאוד, במיוחד בקרב צעירים. שנית, המחיר של סיגריות אלקטרוניות בישראל גבוה משמעותית מאשר במדינות אחרות, כתוצאה מהטלת מסים גבוהים. כתוצאה מכך, עבריינים רואים בהברחת סיגריות אלקטרוניות עסק רווחי מאוד.

רשות המסים פועלת בנחישות למיגור תופעת ההברחה. היא משתמשת במגוון אמצעים, ביניהם מודיעין, טכנולוגיות מתקדמות ובדיקות פיזיות של משלוחים, על מנת לאתר ולעצור עבריינים. רשות המסים קוראת לציבור לגלות ערנות ולדווח על כל חשד להברחה.

התיעוד של התפיסה
קרדיט – דוברות רשות המסים
קרדיט – דוברות רשות המסים
קרדיט: דוברות רשות המסים.
תיעוד של התפיסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?