טרור: נפגעים יכתיבו את תנאי שחרור המחבל. חוק חדש נותן להם את הכוח

דוברות הכנסת

אושרה לקריאה שנייה ושלישית: נפגע מעבירת טרור יכול לבקש מבית המשפט הטלת מגבלות על חזרתו של מורשע בעבירת הטרור לסביבתו

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל: "בכל המקומות מדברים על צדק והוועדה הזו עושה הרבה מאוד צדק, בייחוד באישור הצעת החוק החשובה הזו״.

חברי הכנסת שהובילו את החקיקה

הוועדה לביטחון לאומי אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע בעבירת טרור לסביבת נפגע העבירה, התשפ"ד-2024. בדיוניה אישרה הוועדה את מיזוג הצעות החוק של חברות הכנסת לימור סון הר-מלך ואתי עטייה אל הצעותיהם של חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת.

מטרת ההצעה, היא למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במקרים בהם יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. הצעת החוק קובעת זכאות לנפגע עבירה, ולקרוב משפחתו בגין עבירות מסוימות, להגיש בקשה לבית המשפט להטלת מגבלות על מקום המגורים, העבודה או מוסד הלימודים של עבריין הטרור.

בנוסף, הצעת החוק קובעת רשימת עבירות בגינן יהיה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, כל עוד נקבע כי אלו הן גם מעשה טרור. בהצעת החוק נקבעו מנגנונים שנועדו לאזן בין הנזק הנפשי שעלול להיגרם לנפגע העבירה לבין זכויותיו של פעיל הטרור לאחר ששוחרר ממאסר. עוד הוצע כי ההצעה תחול גם על פעיל טרור ששוחרר ממאסרו בתקופה שמיום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) ועד לכניסת החוק לתוקף.

ח"כ לימור סון הר מלך, אמרה כי היום אנחנו מביאים קצת מזור וריפוי למשפחות הטרור לאותם אלה שפגשו באובדן הקשה ובהשלכות שלו. "החוק הזה הוא פלסטר כי אם היה חוק של שלילת תושבות של מחבלים לא היינו צריכים את החוק הזה. הליך החקיקה היה מסע במטרה להעביר חוק ישים ומשמעותי שלא יוותר רק בשביל לומר שהעברנו חוק."

ח"כ אתי עטייה, בין יוזמי החוק הודתה לכל מי שסייע העברת החקיקה וציינה כי אולי החוק הזה לא מושלם ויש פערים ולקונות שנצטרך לאחר שנעביר אותו נלמד לתקן במידה ויהיה צורך.

ח"כ אריאל קלנר: "טרור זה מלחמה והמטרה שלה לזרוע פחד באמצעותו לשתק אותנו כחברה. מטרתנו הלאומית לא לתת לטרור לנצח. והאמירה שלנו היום שהטרור לא ינצח. לטעמי אני חושב שהאנשים הללו לא יישארו במדינת ישראל אבל המינימום שהקורבנות לא ישלמו את המחיר".

ח"כ מירב בן ארי, אמרה כי ההחלטה להעביר לבית המשפט את הסמכות היא נכונה והעירה כי יש עוד מחלות בחברה וצריך להתגייס אליהן. " יש כאן נשים נרצחות ופשיעה גואה וכל היום מתעסקים רק בזה".

יו״ר הוועדה, ח״כ פוגל, אמר לסיכום כי כל אחד מחפש לעצמו סביבה בטוחה לחיות חיים ראויים. "הצעת החוק תיתן בחלקה מענה לאלה שנפגעו ממעשה טרור את הידיעה כי לא ייפגשו עם מי שפגע בהם או במשפחתם, דבר שיאפשר להם את הזכות לחיי שגרה בטוחים וראויים. בכל המקומות מדברים על צדק והוועדה הזו עושה הרבה מאוד צדק, בייחוד באישור הצעת החוק החשובה הזו״.
לאחר הצבעה על דחיית ההסתייגויות, הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית ותועבר למליאת הכנסת.

דוברות הכנסת
מטעם: דוברות הכנסת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?