שבוע העבודה מתקצר: האם הישראלים יזכו לאיזון בין עבודה לחיים פרטיים?

החל מ-1 בספטמבר: שבוע העבודה במגזר הציבורי מתקצר ל-40 שעות

כחלק מהסכם המסגרת שהובילה ההסתדרות מול משרד האוצר, בשבוע הבא תיכנס לתוקף הפעימה השנייה של קיצור שבוע העבודה במגזר הציבורי. החל מיום ראשון הקרוב, ה-1 בספטמבר, שבוע העבודה יקוצר ל-40 שעות בלבד, וזאת לאחר שבשנה שעברה עמד על 42 שעות. מדובר בקיזוז של שמונה שעות בחודש לעובדים במשרה מלאה, שירד מ-182 שעות חודשיות ל-173 שעות ושליש בקירוב, וכל זאת מבלי לפגוע בשכרם.

קיצור שבוע העבודה, שישפיע ישירות על מאות אלפי עובדות ועובדים במגזר הציבורי, יביא לעלייה בשווי שעת עבודה, שכן השכר החודשי יישאר זהה. מהלך זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שנכללו בהסכם המסגרת, בהם שיפור כולל של כ-11% בממוצע לשכר העובדים במגזר הציבורי וקופסאות תקציב ייעודיות לסקטורים מוחלשים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התייחס לשינוי ואמר: "קיצור שבוע העבודה הינו בשורה של ממש. העובד הישראלי עובד קשה מאוד, והרבה יותר מדי שעות בהשוואה לעמיתיו באירופה ובארה"ב. ההסתדרות ראתה לנכון לתקן את העוול הזה כדי לאפשר איזון טוב יותר בין עבודה ובית."

לדבריו של בר-דוד, המהלך ישפר את איכות חייהם של מאות אלפי עובדים ומשפחותיהם: "עובדי המגזר הציבורי הוכיחו כמה משמעותית היא עשייתם למען המדינה – הן בשגרה וביתר שאת בזמן חירום. התגייסותם והסיוע שהגישו לאזרחי ישראל המחישו את הלכידות ואת הדאגה לאחר. דווקא בימים טרופים אלה חשוב לדאוג לחוסנו של המגזר הציבורי ולשירות לאזרח."

כבר באפריל האחרון, נכנס קיצור שבוע העבודה לתוקפו בשירות המדינה ובמשרדי הממשלה. ההסתדרות פועלת כעת במרץ על מנת שגם במגזר הפרטי, שבו עדיין עובדים בממוצע 42 שעות שבועיות (למול ממוצע של כ-37 שעות שבועיות במדינות ה-OECD), יאמצו את המתווה לקיצור שבוע העבודה.

קיצור שבוע העבודה במגזר הציבורי מהווה צעד נוסף בשיפור תנאי ההעסקה בישראל, תוך שמירה על שכר העובדים ורווחתם. ההסתדרות מתחייבת להמשיך לפעול למען זכויות העובדים ותנאי העסקה הוגנים, במטרה לבנות שוק עבודה מתקדם יותר שרואה את העובדים ודואג לרווחתם.

מהפכה דיגיטלית בבנקים: הממשק שחוסך מיליונים

נערך עבור אתר 'כיף' באמצעות: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?