שחקני כדורגל לשעבר "הבקיעו" מיליונים מהביטוח הלאומי?

חשד להונאה מתואמת על ידי שחקני כדורגל לשעבר: ניסיון גניבת מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי

יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז מרכז וחוקרי יחידת הצפון של הביטוח הלאומי חוקרים חשד להונאה מתואמת ומתוכננת על ידי עשרות שחקני כדורגל לשעבר. על פי החשד, השחקנים, ששיחקו בקבוצת הפועל קלנסווה, ניסו לגנוב מהביטוח הלאומי סכום של מיליוני שקלים באמצעות דיווחים כוזבים על פשיטת רגל של הקבוצה. האגף לחקירות של הביטוח הלאומי אסף מידע במשך מספר חודשים אודות חשד להונאה לקבלת דבר במרמה מצד 36 שחקנים. לאחר מכן, המידע הועבר ליחידת ההונאה במחוז מרכז של משטרת ישראל והפך לחקירה משותפת.

על פי החשד, קבוצת הכדורגל, המנוהלת על ידי עמותת "אלאהלי כדורגל קלנסווה", דיווחה שהיא נמצאת בהליכי פשיטת רגל. בעקבות זאת, העמותה הגישה לביטוח הלאומי תביעות חוב בשם שחקנים ועובדים בסכום מצטבר של כ-5 מיליון ש"ח. החשד הוא שהעובדים והשחקנים קיבלו את שכרם במזומן ("בשחור") וללא כל דיווח על העסקתם לביטוח הלאומי. זאת נעשה במטרה לקבל כספים במרמה מהביטוח הלאומי.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה, במהלכה עלו ממצאים רבים המצביעים על חשד לביצוע עבירות מרמה, זיוף, שימוש במסמכים מזויפים, קבלת דבר במרמה והגשת תביעות כוזבות לביטוח הלאומי. ביום 23.6.24 הפכה החקירה גלויה ושחקני קבוצת הכדורגל וגורמי הנהלה זומנו לחקירה ביחידת ההונאה במחוז מרכז. שם נחקרו השחקנים על ידי חוקרי יחידת ההונאה וחוקרי הביטוח הלאומי. החקירה עדיין בעיצומה. המקרה מדגיש את הצורך בערנות ובפיקוח מצד הביטוח הלאומי על מנת למנוע הונאות. חשוב לציין שזהו חשד בלבד, והשחקנים טרם הורשעו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?