אומן ראש השנה, יש לכם שם דירה? לא בטוח שתוכלו להיכנס

אי תשלום חובות עלול להשאיר אתכם בחוץ: בעלי דירות באומן עומדים בפני סירוב כניסה לאוקראינה בדיוק לפני ראש השנה

ראש השנה באומן נקבע לאירוע מרכזי עבור אלפי חסידים ואנשים נוספים המגיעים מכל רחבי העולם, המבקשים לחגוג את החג בקברו של רבי נחמן מברסלב. אך השנה, לצד ההתרגשות וההכנות, בעלי דירות רבים עלולים להיתקל בבעיה בלתי צפויה: סירוב כניסה לאוקראינה. השלטונות האוקראינים מחמירים את אכיפת החובות על תשלומים שוטפים כגון חשמל, מים וחימום, ובעלי חובות שלא יוסדרו עלולים למצוא עצמם מחוץ לגבול, בלי אפשרות להשתתף בחגיגות המשמעותיות.

בעלי דירות באומן, שימו לב:  ויזה שחורה למי שלא שילם חובות

השלטונות האוקראינים החלו לנקוט בצעדים מחמירים כלפי בעלי דירות שלא הסדירו את חובותיהם על תשלומים שוטפים כמו חשמל, מים וחימום. אי תשלום חובות אלה מוביל לקבלת "ויזה שחורה", שמשמעותה היא מניעת כניסה לאוקראינה.

בימים האחרונים דווח כי המעליות בבניינים ברחוב פושקינא 38, 44 ו-46 ניתקו עקב חובות שלא שולמו, והדבר עלול ליצור עוגמת נפש למי שמתכנן להגיע לעיר. במקרה אחד, שהתרחש השבוע, אחד מאנ"ש (אנשי שלומנו) שניסה להיכנס לאוקראינה, סורב בכניסה לגבול לאחר שלא שילם את חובותיו השוטפים בבניין בו הוא מתגורר.

עסקן בכיר באומן מסר ל-"אומן ראש השנה – הערוץ הרשמי": "חבל שאנשים מגיעים לגבול ונאלצים לחזור לארץ. הפרוצדורה מסובכת. ראשית, הם צריכים שמישהו שנמצא כעת באוקראינה ישלם עבורם את החוב. לאחר מכן, התשלום יכול לקחת עד 15 יום להתעדכן במערכת, ורק אז הם יכולים להיכנס לאוקראינה. חשוב לזכור שהתשלום צובר ריבית."

העסקן הוסיף סיפור אישי להמחשה: "היה לי חבר שקיבל דו"ח נהיגה לפני שנה על 180 גריבנה, הוא לא שילם. כשהגיע לאוקראינה, הדו"ח כבר קפץ ל-1800 גריבנה, פי עשרה."

לאור ההחמרה במצב, בעלי הדירות באומן מתבקשים להסדיר את חובותיהם בהקדם האפשרי, ורצוי לפני הגעתם לאוקראינה, על מנת למנוע אי נעימות ועיכובים במעבר הגבול.

השינוי הדרמטי באפליקציית התשלומים הפופולרית

קרדיט צילום המודעה: אומן ראש השנה הערוץ הרשמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?