חטיבת רפיח תוכרז כמוכרעת בקרוב, הלחימה בעזה תעבור לפשיטות מתקדמות

ההערכה בצה״ל: תוך מספר ימים יהיה אפשר להכריז כי חטיבת רפיח הוכרעה, ולמעשה הושלם באופן סופי השלב העצים של התמרון הקרקעי בכל רחבי הרצועה

חטיבת רפיח תוכרז כמכרעת תוך מספר ימים, מה שיסמל את השלמת השלב העצים של התמרון הקרקעי בכל רחבי רצועת עזה. משמעות הדבר היא שצה"ל יעבור לפשיטות בכל הרצועה באופן מלא. במערכת הביטחון מעריכים כי גם בשלב הבא יהיה צורך להותיר בעזה שתי אוגדות כדי להמשיך ולבצע פשיטות חוזרות ונשנות.

אוגדה 162 חיסלה עד כה 750 מחבלים ברפיח מאז תחילת הפעולה. בצה"ל מעריכים שאלפי מחבלים נמלטו מרפיח, ורק כרבע מהמחבלים שהיו באזור לפני תחילת המבצע נותרו להילחם.

הקרבות המתמשכים מתמקדים בגדודי תל סולטאן ושאבורה, שם צה"ל עדיין חווה חיכוך גבוה מול מחבלים ונלחם במרחבים שמעל הקרקע. קצין בכיר בצה"ל ציין: "אנחנו מצליחים עם אוגדה אחת להשיג את ההישג שחשבנו שנצטרך שתי אוגדות עבורו".

עם זאת, הפעולה ברפיח לא תסתיים בקרוב. השמדת מנהרות ההברחה בציר פילדלפי תמשך, וגם לאחר שהכוחות יצאו מרפיח, יישארו כוחות בציר פילדלפי עד להודעה חדשה. בצה"ל מעריכים כי יידרשו עוד חודשים עד לאיתור והשמדה מלאה של מנהרות ההברחה למצרים.

מפעילות צה"ל בעזה
קרדיט: דוברות צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?