בעין הסערה: עו"ד אפי נוה שוחרר בתנאים מגבילים

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה והשופט בדימוס איתן אורנשטיין עוכבו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים

ביום שלישי האחרון עוכב לחקירה ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. יחד איתו עוכב גם נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, השופט בדימוס איתן אורנשטיין. המשטרה הודיעה הבוקר כי נוה שוחרר בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית בסך 20 שקלים ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בתיק למשך 30 ימים.

החקירה התעוררה בעקבות חשיפת הקלטות השיחות בין אורנשטיין ונוה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הגיעו לבתיהם של החשודים, ערכו חיפושים ועיכבו אותם לחקירה. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה את העיכוב החריג הזה.

העיכוב בוצע במטרה למנוע מהשניים לתאם גרסאות ולשבש את מהלכי החקירה, זאת עוד לפני שנגבו עדויות מגורמים נוספים. מדובר בצעד לא שגרתי, שכן חקירות נוספות מצד גורמים אחרים המעורבים בפרשה טרם בוצעו.

זיוה אגמי כהן, לשעבר ראש יחא"ה, ציינה אתמול בראיון עם עופר חדד כי "הפרקליטות החזיקה את ההקלטות נגד אורנשטיין ולא עשתה כלום עד שהן פורסמו".

החקירה בעניינם של נוה ואורנשטיין החלה לפני יותר מחודשיים, והתבססה תחילה על פרסומים בתקשורת. הגורם המרכזי לפתיחת החקירה היה סדרת הקלטות שפורסמו וחשפו שיחות טלפון רבות בין השניים, המלמדות על יחסים בעייתיים לגבי מינויו של אורנשטיין לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב.

ההקלטות שפורסמו חשפו לכאורה יחסי "תן וקח" בין אורנשטיין לנוה. חשיפות אלו גרמו לרעש תקשורתי וציבורי והובילו לפתיחת חקירה מעמיקה בנושא.

עיכובם של אפי נוה ואיתן אורנשטיין מהווה פרק נוסף בסדרת חשיפות שזעזעו את מערכת המשפט בישראל. המשך החקירה עשוי להביא לפרטים נוספים ולהבנה מעמיקה יותר של הפרשה, שעלולה להשפיע על האמון הציבורי במערכת המשפט ובאופן מינויים של בכירים בה.

צילום: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?