אי אכיפת החוק: תופעת החממות סמים בשטחי האש והמתן לגיטימציה

שטחי האש בנגב מופקרים: צה"ל נמנע מאכיפה

פעולות האכיפה של צה"ל כנגד אתרי גידול סמים בשטחי האש הופסקו לחלוטין לאחר ארוע תקיפה חריג נגד ג'יפ צה"לי וחממות הסמים שבו לפרוח בכל המרחב. רגבים: "צה"ל מתקפל מול העבריינים" תופעת חממות הסמים בשטחי האש של צה"ל בנגב ידועה ומוכרת, כמו גם ביטויים נוספים של חוסר משילות: פריצות לבסיסים, גניבות והברחות. לאחר שנים של הפקרות מוחלטת, בשנתיים האחרונות פעלו בצה"ל לבלימת התופעות ובתוך כך השמידו מאות אתרי גידול סמים. בפברואר האחרון, בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל', דווח על ארוע חריג בו הותקף על ידי עבריינים בדואים רכב צה"לי שיצא לפעילות אכיפה בשטחי האש. בעקבות הארוע הופסקה לחלוטין פעילות האכיפה של צה"ל במרחב, מה שהוביל לפריחה מחודשת של תופעות חוסר המשילות.

כך לאחרונה, תיעוד של תנועת רגבים החוקרת את סוגיות המשילות והמקרקעין בנגב לאורך שנים, חושף מקבץ חממות חדש הממוקם 200 מטרים בלבד מכביש 211 המרכזי בין אשלים, באר שבע וירוחם, סמוך לפזורת ביר הדאג' המוכרת במעורבותה בפשיעה מסוג זה. בסיור בשטח תועד צינור מים המחובר באופן פיראטי למתקן מקורות הצמוד לכביש ונמשך לאורך עשרות מטרים עד החממה. בנוסף, על אחד העצים הסמוכים תועדה מצלמת אבטחה המותקנת עם פאנל סולארי קטן ואף לא רחוק מנקודה זו, תועדו עבודות חריש לקראת הקמת חממה נוספת. לדברי רגבים, כל אלו מוכיחים שוב כי לא מדובר בחבורת נערים שובבים אלא בתעשיית פשע מאורגן המגלגלת מאות מליוני שקלים.

רועי דרוקר, רכז שטח ברגבים הבהיר: "חוסר משילות: גרסת המלחמה. לאחר "כמעט לינץ" שביצעו פורעים בדואים בג'יפ צה"לי בשטח האש, האכיפה הופסקה לחלוטין, ההפקרות חוגגת ופעילות העבריינים בשיאה. בסיור קצר בשטח או עם גיחה קטנה של רחפן – מתגלה העולם התחתון של הנגב בדמות מאות חממות סמים מלבלבות. הרשויות חייבות לחזור לאכיפה ולבלום את ההפקרות בשטחי האש בפרט ובנגב בכלל, ויחד עם זאת לא להסתפק בהשמדת אתרי הגידול בלבד, אלא לחקור ולהעמיד לדין את ראשי הארגונים ולטפל בתופעה מהשורש, כי על כל חממה שנשרפת, צצות שלוש חדשות."

קרדיט תמונות: רגבים
קרדיט תמונות: רגבים
קרדיט תמונות: רגבים
קרדיט תמונות: רגבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?