חיילת באמ"ן ניהלה רומן סודי עם פלסטיני ונעצרה פעמיים בשטחי A

חיילת באמ"ן ניהלה רומן עם פלסטיני מרמאללה ונעצרה פעמיים בשטחי A

בשבת התעוררה סערה ביטחונית בעקבות מעצרה של חיילת בתפקיד מסווג באגף המודיעין (אמ"ן) של צה"ל. החיילת, ששירתה בלשכת ראש מחלקת ביטחון המידע (מחב"מ), ניהלה רומן חשאי עם פלסטיני מרמאללה, נעצרה פעמיים בשטחי A על ידי המשטרה הפלסטינית, ומצ"ח פתחה בחקירה.

ביום שבת  נעצרה החיילת ברמאללה על ידי המשטרה הפלסטינית. היא הועברה במהרה לידי משטרת ישראל. במהלך התשאול הראשוני סיפרה החיילת כי התבלבלה בדרך ושוחררה לביתה. אולם, שעה בלבד לאחר שחרורה, נעצרה החיילת שוב ברמאללה, שוב על ידי המשטרה הפלסטינית. בשנית הועברה למשטרת ישראל. בשלב הזה, החיילת עברה תשאול נוסף שבו נדרשה לספק פרטים נוספים על עצמה ועל מטרת שהייתה ברמאללה. במהלך התשאול גילו החוקרים כי מדובר בחיילת אמ"ן בתפקיד מסווג בלשכת ראש המחב"מ, מחלקת ביטחון המידע. בעקבות הגילוי המדהים, הוחלט לפתוח בחקירת מצ"ח מקיפה.

במהלך החקירה הראשונית ניסתה החיילת לשנות גרסאות מספר פעמים. תחילה טענה כי נסעה לרמאללה במטרה לקנות סמים, אך החוקרים הבינו במהרה שהיא משקרת. בלחץ החקירה נאלצה החיילת לחשוף את האמת: מזה כשנה היא מנהלת רומן חשאי עם פלסטיני מרמאללה. בעקבות אירועי 7 באוקטובר נאסרה על בן זוגה הפלסטיני הכניסה לישראל, ולכן נאלצו להיפגש בשטחי A.

במצ"ח נדהמו מהמידע המתקבל והחיילת נעצרה לשלושה ימים בחשד ל"חריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה". לאחר שלושה ימי מעצר, שוחררה החיילת בתנאים מגבילים להמשך החקירה. מדובר צה"ל נמסר כי המניע הביטחוני נשלל וכי ממצאי החקירה יועברו לפרקליטות הצבאית להמשך טיפול. המקרה המורכב והמטלטל מעורר שאלות רבות בנוגע לפיקוח על חיילים בתפקידים מסווגים ולנהלים הקיימים במקרים כאלה. החקירה ממשיכה להתנהל והפרטים המלאים ייבחנו לעומק בפרקליטות הצבאית. עד אז, נותר לחכות ולראות כיצד יתפתח הסיפור המרתק הזה ומה יהיו השלכותיו על מערכת הביטחון הישראלית.

צילום: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?