רופא בדוי: המתחזה שטיפל בלוחמים ונחשף אחרי עשור

ציוד צבאי רפואי

מחדל ענק בצה"ל: איש מילואים התחזה לרופא במשך עשור

בצה"ל נחשפה פרשה חמורה ומדאיגה: איש מילואים חשוד שהתחזה לרופא וטיפל בלוחמים במהלך המלחמה הנוכחית ברצועת עזה. החשוד פעל כרופא גדודי במשך עשור שלם, מאז מבצע צוק איתן ועד היום, כאשר רק כעת התגלה המחדל החמור. החשוד שירת כרופא גדודי במהלך המלחמה האחרונה בעזה וטיפל בלוחמים שנפגעו בהתקלויות בשטח גם בחודש האחרון. המחדל התמשך במשך עשור, במהלכו התחלפו מפקדי גדודים, מפקדי חטיבות וגורמים רבים שהיו צריכים לגלות את התרמית – אך הדבר לא קרה. המתחזה תמרן והצליח לפעול כרופא בשתי מלחמות ולהשתתף באינספור תרגילים ופעילויות.

בעקבות גילוי המקרה, החשוד נשלח לביתו ומצ"ח פתחה בחקירה מקיפה. על פי החשד, החשוד הצליח להערים על המערכת במשך עשור ולהתחזות לרופא צבאי, תוך שהוא מסכן את בריאותם וחייהם של הלוחמים שטיפל בהם. המחדל החמור מעורר שאלות רבות באשר לאופן שבו הצליח החשוד להערים על המערכת במשך זמן כה רב, תוך שהוא עובר תחת עיניהם של מפקדים וגורמים רבים בצה"ל. בנוסף, מתעוררת השאלה כיצד הצליח החשוד להשיג גישה לחומרים רפואיים ולציוד נדרש לטיפול בלוחמים, מבלי שאיש יחשוד בו.

החשיפה של הפרשה הובילה לזעזוע עמוק בצה"ל ולקריאה לבדיקת כל הנהלים והפיקוח בתחום הרפואה הצבאית, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. החקירה המתנהלת עשויה לחשוף פרטים נוספים על המחדל ולסייע בצעדים הנדרשים לשיפור הבקרה והפיקוח במערכת הצבאית.

ציוד צבאי רפואי
נערך בBing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?