לילה שלם של קרבות: צה"ל שולט על מתחם שיפא – בכירי החמאס בפנים?

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי, צילום: דובר צה"ל

צה"ל שולט כעת על מתחם שיפא לאחר קרבות עזים לאורך כל הלילה עם גיבוי כוחות נוספים באויר ובים

צה"ל ושב"כ פועלים כעת באופן ממוקד לסיכול טרור ומעצר מחבלים במרחב בית החולים שיפאא', זאת בעקבות מידע מודיעיני שמעיד על הימצאות מחבלים בבית החולים ושימוש בתשתיות בית החולים להוצאת פעולות טרור.

במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים. כוחותינו ממשיכים לפעול במרחב בית החולים.

הכוחות הוכשרו למשימה ותודרכו מראש

צה"ל בפשיטה במתחם שיפא - דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי, צילום: דובר צה"ל
צה"ל בפשיטה במתחם שיפא – דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי, צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר הבוקר יצאה הודעה מדובר צה"ל בה נאמר: " כוחות צה"ל פועלים כעת במבצע ממוקד בבית החולים שיפאא' בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב אשר משתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור.

הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב.

לא יאומן: ממשיכים את הסיוע ההומניטרי למחבלים

כמו כן, בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם.

צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון".

בצבא עוד המשיכו בקונספציה המסוכנת וקודם הפשיטה נערכו שיחות עם מנהל בית החולים שיפא בעזה על ידי ראש מנהלת התיאום והקישור שאמר למנהל בית החולים: " אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים".

ירי מתימן חצה את שמי אילת במהלך הלילה

סמוך לשעה 2 לפנות בוקר, מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת לפני זמן קצר. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר, ב"ה לא נגרם נזק ואין נפגעים.

"פצצה מתקתקת": זה מה שמצאו הבלשים בפשיטה ביפו – דתיאלבי חדשות תל אביב

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?