מנהל בית החולים שיפא חוזר לעזה – האם המאבק בטרור מתמסמס?

על פי דיווחים פלסטיניים: שחרור עצורים מעזה, ישראל מחזירה יותר מ-50 עצורים, בהם מנהל בית החולים שיפא

ישראל שחררה בחזרה לרצועת עזה יותר מ-50 עצורים עזתים, וביניהם מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה. שחרור זה מתבצע על רקע דיווחים פלסטיניים המדווחים על מהלך זה. מוחמד אבו סלמיה נעצר לפני מספר חודשים בזמן שניסה להימלט מכוחות צה״ל. הוא הוחזק במעצר בחשד שהיה מעורב בפעולות טרור שהתבצעו בבית החולים שניהל. אבו סלמיה הואשם בכך שניצל את מוסד הבריאות לניהול פעילות טרור, דבר שהעלה שאלות רבות בציבור הישראלי.

העיתונאי עמית סגל התבטא בנושא ואמר: "אם היה מסתבר שמנהל שיבא בתל אביב היה מחביא במוסד מאות סוחרי סמים, הוא היה הולך לכלא עד אחרית ימיו. אז למה כשמנהל שיפא בעזה מחביא אלפי מחבלים הוא משתחרר אחרי 8 חודשים?"

הדברים הללו מעלים תהיות רבות ומזמינים ביקורת ציבורית לגבי ההחלטות שהובילו לשחרור העצורים, ובפרט שחרורו של מנהל בית החולים שיפא. האם מדובר בהחלטה מבוססת ראיות? השחרור הנרחב של העצורים מהווה חלק ממדיניות רחבה יותר של ישראל במערכת הביטחונית והפוליטית, וגורם לשאלות על האסטרטגיה הביטחונית הננקטת במצבים דומים בעתיד.

קרדיט: פרטי
ביזיון מחבל שסייע לנאצים של החמאס החביא חטופים ותשתיות טרור בבית החולים שלו חוזר חי , מחייך ומסית רץ ברשת צילום לפי 27א לחוק ז"י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?