חולבים מידע מהמחבלים על חיילים שלנו: עולם הפוך

התובע הראשי בפרקליטות הצבאית הודה: שיחות למחבלים בעזה לברר תלונות על התעללות במעצר

בדיון בוועדת חוץ וביטחון שהתקיים היום, הודה התובע הראשי בפרקליטות הצבאית כי הפרקליטות יזמה שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר, כדי לברר תלונות על התעללות במהלך מעצרם.

במהלך הדיון, עלה לדיון נושא הבירורים והתלונות שמוגשות על ידי מחבלים לאחר שחרורם ממעצר. יו"ר ועדת החוקה, חה"כ שמחה רוטמן, לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מהתנהלות זו. "שיפסיקו לקשקש על שלטון החוק ועל זה שכאילו 'יש מידע וחייבים לחקור ברצינות תלונות'", אמר רוטמן בנחרצות.

לדבריו של התובע הראשי, מטרת השיחות הייתה לחלוב מידע מהמחבלים נגד חיילי צה"ל, על רקע תלונות על התעללות במעצר. חה"כ רוטמן ביקר את ההתנהלות הזאת והוסיף, "ועל הטרלול הזה גלנט מגן???"

סגן יו"ר הכנסת, חה"כ משה סולומון, הגיב אף הוא להודאה זו בחריפות. "פשיטת רגל מוסרית. כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים," אמר סולומון.

ההודאה הזאת מציבה סימני שאלה גדולים בנוגע לניהול הבירורים והחקירות בפרקליטות הצבאית, ומעלה דיון סוער לגבי יחסי הכוחות והאמון בין המערכת המשפטית הצבאית לחיילי צה"ל. פרקליטות הצבאית טרם הגיבה רשמית לדברים, אך אין ספק שההודאה הזו תמשיך להכות גלים בציבור הישראלי ובמערכת המשפט הצבאית בפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?