מטה 'צדק לעמירם': כל השותפים במוות איטי שמתרחש עתה

הפגנה מול כלא איילון "השב"כ מנסה לגרום לעמירם בן אוליאל להתאבד"

פעילי מטה 'צדק לעמירם ' הפגינו ביום חמישי מול כלא איילון בו שוהה עמירם בן אוליאל, וזאת בעקבות החמרה בתנאי כליאתו ודיווחים על מצבו הקשה. מטה 'צדק לעמירם' : "השב"כ מנסה באופן אקטיבי לקבור את העמירם ואת סיפור העוול שלו." כ-150 מפגינים הפגינו בערב יום ה' האחרון מול כלא איילון וקראו להקל בתנאי הכליאה הקשים של עמירם בן אוליאל הכלוא באגף השמור בבידוד בכלא. המפגינים הגיעו הערב למקום, בעקבות דיווחים מתוך הכלא שהגיעו לידי מטה 'צדק לעמירם' הפועל להוכחת חפותו של עמירם בן אוליאל, לדבריהם מדובר במידע על פגיעה מכוונת בעמירם בתוך בית הכלא.

בן אוליאל שוהה בתנאי כליאה קשים מאד, בשמונת השנים מאז מעצרו הוא שוהה בידוד, הוא מורשה ליצור קשר עם ארבעה קרובי משפחה מדרגה ראשונה בלבד, עם אסיר אחד שלעיתים מורשה לצאת עימו לחצר לזמן מועט, עם רב, עם עו"ד ואנשי שב"ס בלבד. בשנה האחרונה, בחגי ישראל שהה בן אוליאל באגף התורני וזאת בעקבות התערבותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר.

במטה 'צדק לעמירם' מספרים כי לפני כשלושה שבועות, בן אוליאל הועבר מבידודו בכלא אשל לבידוד באגף השמור בכלא איילון. יחד עם המעבר הוחמרו תנאי כליאתו. בתקופת המאסר בכלא אשל, הותר, כאמור, לעמירם להסתובב בחצר עם אסיר נוסף. כיום הוא בבידוד מוחלט גם בתא וגם בחצר. כמו כן, הופסק האישור לביקורי רבנים אצל עמירם כך שמספר האנשים איתם הוא יכול להיות בקשר הצטמצם משמעותית. התא בו הוא שוהה בן אוליאל כ-23 שעות ביממה, קטן משמעותית מהתאו בכלא אשל, ועם חלון בעל רשת כפולה אשר לא ניתן לראות דרכו. בן אוליאל קורא לסוהרים במשך שעות – אך לא זוכה למענה. קריאותיו יכולות להיות עבור טפסי הבקשות של האסירים ובמקרים שונים, אך גם עבור אוכל.

עוד מספרים- שמאז הגעתו לכלא איילון, בן אוליאל נכנס מספר פעמים אל תא המכונה "חללית". זהו תא אליו נכנס אסיר שקיים חשש שיתאבד. התא ריק ואין בו דבר, ובכך מונע ניסיונות התאבדות. ה"חללית" ממוקמת באגף פתוח שבו נמצאים אסירים ערבים. הסוהרים אפשרו לאותם אסירים ערבים לכבות את האור מבחוץ, כך שעמירם נשאר בתוך התא לבד בחושך במשך זמן ממושך.

במטה הוסיפו כי גם זכויות המגיעות לו על פי חוק או על פי פקודות שב"ס נפגעות. פגישה עם עו"ד סוקלה בעורמה, כשאישור בקשת המפגש נדחה שוב ושוב וכשהבקשה אושרה, עמירם קיבל עדכון על הגעת העורך דין כשהוא באמצע תפילת שחרית. עמירם הזדרז לסיים את תפילתו וקרא לסוהרים, אך הסוהרים הגיעו לקחת אותו רק לאחר זמן רב ולאחר שעורך הדין כבר לא יכול היה לחכות עוד ונאלץ לעזוב את מתחם בית הכלא.

בנוסף, אשתו וביתו של עמירם תיאמו ביקור והגיעו לבקרו אך בהגיען, הן סורבו בטענה שלא תואם כל ביקור. לאחר הפעלת לחצים, והמתנה של כארבע שעות בשמש הקופחת, אושר להן להכנס לביקור קצר מהביקור הקבוע בפקנ"צ. עמירם בן אוליאל מוגדר אסיר בטחוני ותנאי כליאתו מוגדרים על ידי השב"כ, "לאור כל המידע שהגיע אלינו," אומרים במטה צדק לעמירם, "ברור לנו שהשב"כ מנסה באופן אקטיבי לקבור את העמירם ואת סיפור העוול שלו. כל אדם ששותק כעת, כל אדם שמעלים עין, הוא שותף במוות איטי שמתרחש ממש עכשיו. עלינו לעצור את השעון המתקתק שהשב"כ מפעיל ולדאוג לשיפור מידי בתנאי כליאתו."

קרדיט: מטה צדק לעמירם
קרדיט: מטה צדק לעמירם
קרדיט: מטה צדק לעמירם

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?