הנגב הפרוע: מי יגן על חיילי צה"ל מגנבי הנשק?

תופעה מדאיגה בבסיס שבטה: גנבי ציוד צבאי עלולים לסכן את חיילי צה"ל

במהלך השבועות האחרונים מתגלים מקרים מדאיגים באזור בסיס שבטה, ביה"ס להפעלת אש (ביסל"ת) של חיל התותחנים, המצביעים על התדרדרות חמורה במשילות באזור הנגב והשפעתה על ביטחון חיילי צה"ל. על פי דיווחים שהתקבלו, בדואים רכובים על גבי טרקטורונים מנצלים את הנגישות לשטחי האש ומטפסים על כלי רכב צבאיים במהלך האימונים, תוך שהם גונבים ציוד צבאי יקר ערך, תחמושת ואף מנסים לחטוף אמצעי לחימה.

הדיווחים האחרונים מעידים על ניסיונות גניבה במהלך תנועת כלי רכב כבדים בשטח, בהם נגמ"שים ותומ"ות, כאשר גנבים עולים על הכלים וגונבים מכל הבא ליד. חיילים ומפקדים במקום מתארים תחושת חוסר אונים אל מול התופעה המתפשטת, ומדגישים כי אירוע כזה עלול להסתיים באסון אם לא יינקטו צעדים דחופים למניעתה.

בנוסף, הורי החיילים המשרתים באזור מביעים דאגה עמוקה ומזהירים כי גניבת ציוד צבאי היא רק ההתחלה. לדבריהם, במקרים הבאים עלולים הגנבים לנסות ולחטוף נשק חם או לפגוע פיזית בחיילים. ההורים דורשים להגדיל את הנוכחות הביטחונית באזור, לשלב את כוחות המשטרה ומג"ב באבטחת הבסיס, ולנקוט במדיניות תקיפה יותר אל מול פורעי החוק.

חיילים שמשרתים באזור סיפרו כי הוראות הפתיחה באש לא ברורות, וכל אחד מהמפקדים בשטח יכול לפרש אותם בצורה אחרת: "כשלא יודעים מה לעשות אז חוששים או לא עושים כלום ברגע אמת".

מצה"ל נמסר בתגובה: "התופעה נבדקה ואינה מוכרת בתקופה האחרונה. בעקבות אירועים בעבר, ננקטו צעדים משמעותיים למניעת גניבת אמצעי לחימה בבסיס. כל אירוע מדווח ומתוחקר לעומק על ידי המפקדים. כמו כן, מתבצעת פעילות אכיפה מוגברת בשטחי האש הסובבים את הבסיס. האירוע האחרון דווח לפני למעלה מחודש, במהלכו נורה חשוד שהתקרב לכוח באוויר והחשוד נמלט. האירוע תוחקר והופקו ממנו לקחים."

בזמן שהרשויות בוחנות את הדרכים להילחם בתופעה המסוכנת, החיילים המשרתים באזור מוצאים עצמם חסרי הגנה אל מול האיומים המתמשכים.

נערך עבור אתר 'פרסום ראשון' באמצעות: OpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?