גלנט התחיל עם בן גביר וחטף בחזרה ב-500 קמ"ש

גלנט לנתניהו: לבדוק אם בן גביר מנע מהמשטרה לפעול נגד המתפרעים. בן גביר בתגובה: לבדוק אם גלנט ידע על אירועי ה-7.10 ולא הוריד כוחות ולא עדכן את רה"מ

תופעה מסוכנת או פוליטיקה חתרנית? הדרמה הפוליטית האחרונה בישראל, שבה מצאו עצמם שרי ממשלה וחברי כנסת בלב סוערת האשמות והתנצחויות, עולה שלב עם מכתב דחוף מאת שר הביטחון, יואב גלנט, לראש הממשלה בנימין נתניהו.

המכתב של גלנט: גלנט פנה לנתניהו בעקבות אירועי הפריצה האלימה לבסיסי צה"ל בליל אמש. במכתבו, טען גלנט כי האירועים מהווים פגיעה קשה בביטחון המדינה ובסמכות הממשלה, וזאת בעיקר בעקבות התבטאויות קשות של נבחרי ציבור נגד קצינים בכירים בצה"ל. "מדובר בתופעה חמורה ומסוכנת ביותר הפוגעת בביטחון, בלכידות החברתית ובתדמית ישראל בעיני העולם," כתב גלנט, וקרא לטפל בתופעה באופן נחרץ ומיידי.

עוד הוסיף גלנט כי חוסר נוכחות המשטרה במשך שעות ארוכות חייב את הפניית כוחות צה"ל לגזרה על חשבון משימות מבצעיות, וכי הרמטכ"ל עצמו נאלץ להפסיק את כל עיסוקיו החשובים כדי לטפל אישית בפריצה של המון מוסת אל בסיסי צה"ל. גלנט קרא לנתניהו לפעול ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות ולהורות על בדיקה מיידית כדי לבחון האם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מנע או עיכב את פעולת המשטרה בתגובה לאירועים האלימים.

התגובה של בן גביר: התגובה לא איחרה לבוא. בן גביר, השר לביטחון לאומי, לא נשאר חייב ושיגר מכתב משלו לראש הממשלה. במכתב, הביע בן גביר את תדהמתו ממכתבו של גלנט וטען כי מדובר בטענה חסרת כל בסיס. "הרי על השר לביטחון לאומי נאסר ע"י בג"צ להתערב אופרטיבית בהפגנות, וכך הוא מקפיד," כתב בן גביר.

בן גביר הוסיף מספר שאלות נוקבות על התנהלותו של גלנט, בין היתר האם גלנט קיבל עדכון בליל ה-7.10 על ההתראות הביטחוניות והחליט שלא להוריד כוחות לעוטף עזה ולא לעדכן את ראש הממשלה. בן גביר גם טען כי גלנט מתואם ומגבה את מחוללי הסרבנות שהובילה לאירועי ה-7.10, וכי הוא מנהל דיונים ביטחוניים ומקבל החלטות חשובות ללא ידיעת ראש הממשלה.

 הצעתו של בן גביר

לסיום, הציע בן גביר לנתניהו לבצע חילופים בתפקיד שר הביטחון ולהכניס לתפקיד אדם אמיץ, אמין, שיהיה מסוגל להתמודד מול האתגרים הכבירים העומדים בפני ישראל בעת הזו. לדבריו, תפקודו הכושל של גלנט כשר ביטחון והתנהלותו הלעומתית מול ראש הממשלה מחייבים שינוי מידי בתפקיד.

ההתנצחות בין השרים מציפה שאלות מהותיות על תפקוד הממשלה ועל יחסי הכוחות בתוכה. האם מדובר במאבק אמיתי על ביטחון המדינה, או שמא רק בעוד פרק בסדרה המתמשכת של פוליטיקה ישראלית סוערת? דבר אחד בטוח – ההתרחשויות האחרונות מבטיחות להמשיך ולספק כותרות מסעירות גם בשבועות הקרובים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?