רוברט קנדי ג'וניור מגן על שמו של הרבי מליובאוויטש מול האשמות קנדיס אוון

רוברט קנדי ג'וניור יוצא להגנת הרבי מליובאוויטש בעקבות דבריה של קנדיס אוון

רוברט קנדי ג'וניור, פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כמועמד לנשיאות בארצות הברית עד פרישתו לאחרונה, התבטא בחריפות נגד קנדיס אוון, בעקבות דבריה נגד הרבי מליובאוויטש, מנחם מנדל שניאורסון, במהלך ראיון עם פירס מורגן. אוון התייחסה לרבי כמי שדרש עליונות יהודית ושנאה כלפי לא-יהודים, והדברים הללו עוררו זעם בקרב תומכיו של הרבי.

הרבי מליובאוויטש נודע ברחבי העולם כמנהיג רוחני ודמות נערצת, שדגל במסר של אהבה, סובלנות וצדק לכלל האנושות. התבטאויותיה של אוון עוררו ביקורת נוקבת, כאשר קנדי בחר להגן על שמו ומורשתו של הרבי בפומבי. הוא הבהיר את הערכתו העמוקה לרבי ואת ההשראה שקיבל ממנו לאורך חייו, ואף ציין את אביו, רוברט פ. קנדי, שהתייעץ עם הרבי בענייני מוסר ואתיקה.

 רוברט קנדי ג'וניור בטוויטר (מתורגם):

"במהלך הראיון שלה אצל פירס מורגן, קנדיס אוון התייחסה למה שהיא כינתה 'יהדות רדיקלית' ואפיינה את הרבי מליובאוויטש מנחם שניאורסון כאדם ש'דרש עליונות יהודית ושנאה כלפי כל הלא-יהודים.' דברים אלה הם תיאור מזעזע ושגוי לחלוטין של אדם קדוש ונערץ, אשר היה מכובד ואהוב על אנשים מכל הדתות. הרבי שניאורסון דרש מסר של אהבה טהורה, סובלנות, כבוד וצדק אוניברסלי לכל האנושות. אבי ראה בו מנטור רוחני ופנה אליו לייעוץ בנושאים מגוונים של מוסר ואתיקה. הוא אפילו ביקר את הרבי בשעה שתיים לפנות בוקר! כאמריקאים, עלינו להתרחק מהעלייה המדאיגה באנטישמיות. אנחנו זקוקים לאחדות במדינה שלנו, לא לפילוג. זה בדיוק מה שהרבי שניאורסון עמד עליו."

הרבי מליובאוויטש, שהיה מנהיג חסידות חב"ד, השאיר חותם משמעותי בעולם היהדות ובין קהילות רבות ברחבי העולם. מורשתו התאפיינה בערכים של שלום, אהבה וסובלנות כלפי כל בני האדם, ללא קשר לדת או לאום.

יש לכם ילד שעונה לתנאים? מענק להורים בין 3479 – 8318 ש"ח בחודש

צילום מסך מהטוויטר
אביו אצל הרבי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?