בשקט וכמעט בלי פרסום: התגובה של ישראל לרצח ששת החטופים

משאיות ה"סיוע" למחבלים בעזה, צילום: דובר צה"ל

ישראל מעבירה סיוע לחמאס תוך שמירה על שקט למרות רצח ששת החטופים

משאיות ה"סיוע" למחבלים בעזה, צילום: דובר צה"ל
משאיות ה"סיוע" למחבלים בעזה, צילום: דובר צה"ל

במשך חודשים ארוכים, ישראל נתקלה בלחץ בינלאומי וסיקור תקשורתי בנוגע למצב ההומניטרי בעזה. אולם, לאחר הרצח המזעזע של ששת החטופים שגופותיהם חולתו מתוך מנהרה, המצב התדרדר לכדי חשש שמא כל סיוע הומניטרי לעזה יעורר סערה ציבורית חמורה. בעיתות כאלה, בעוד ישראל משקיעה מאמצים אדירים לשמור על שקט ולהפחית את הזעם הציבורי, התמונה המלאה נותרת מאחורי הקלעים. ישראל ממשיכה לספק סיוע הומניטרי לעזה, ובמיוחד לאזורי חמאס, תוך שמירה על דיסקרטיות רבה כדי למנוע תגובות עוינות בקרב הציבור הישראלי. הסיוע מגיע בצורה מאורגנת ומפוקחת, כאשר מתבצע בפיקוח קפדני כדי להבטיח את רווחת התושבים מבלי להוות תמיכה ישירה במיליציות החמושות.

עדכוני קמפיין חיסוני פוליו

קמפיין חיסוני הפוליו לילדים בעזה יצא לדרך אתמול. מטרת הקמפיין היא לחסן מאות אלפי ילדים נגד פוליו בשלושה מוקדים עיקריים בעזה. ארגונים בינלאומיים פועלים בשיתוף פעולה עם גורמים מקומיים על מנת להבטיח שכל ילד יקבל את החיסון הדרוש. קמפיין זה מהווה צעד חשוב במאבק נגד התפשטות המחלות ובשמירה על הבריאות של הדור הצעיר בעזה.

איסוף סיוע הומניטרי

במהלך הימים האחרונים, 19 משאיות סיוע נאספו מהצד העזתי של כרם שלום. למרות התקיפות של החמאס נגד האזורים מהם מועבר הסיוע וההשתלטות המהירה על כל הציוד שנכנס לרצועה.

מאפיות פועלות בעזה

במהלך השבועות האחרונים, 12 מאפיות בעזה, ששוכנות בצפון ובמרכז האזור, יוצרות כ-3 מיליון כיכרות פיתה ביום. מאפיות אלו מהוות חלק חשוב במערכת אספקת המזון המקומית ומספקות לחם טרי לתושבים באזור.

מסלול ימי

ב-30 באוגוסט, הספינה 'טריניטי' עגנה בנמל אשדוד והחלה לפרוק את מטען הסיוע. הספינה, שעברה בדיקה בקפריסין, נושאת 3,577 משטחים של סיוע ממקורות כמו WCK, ANERA, WFP ו-USAID. הסיוע מועבר באמצעות מנגנון המעקב של UN-2720, מה שמבטיח פיקוח ויעילות בתהליך ההפצה.

מניפולציה של חמאס

לאחר הטבח המזעזע ב-7 באוקטובר, חמאס ביצע מניפולציה בסקרי דעת קהל במטרה לזייף תמיכה במנהיגיו. פעולות אלו נועדו לשפר את תדמיתם בציבור ובקרב הקהילה הבינלאומית, ובכך להקטין את הלחץ הפנימי והחיצוני.

הפסקה טקטית מקומית

בנוסף, כחלק מהסיוע ההומניטארי אתמול בין השעות 10:00 ל-14:00, צה"ל ביצע הפסקה טקטית בשכונת אל-ראשיד בדיר אל-בלח על מנת לאפשר תנועת סיוע הומניטרי ללא הפרעה.

השביתה הכללית היום: הרשימה המלאה של המקומות ששובתים – כיף

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?