חיסול מאוחר: סגירת חשבון עם רב-המרצחים מהפיגועים שזעזעו את העולם

בסוף השבוע חוסל איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, שהיה בכיר בתא הטרור האחראי לשורת פיגועים קטלניים בשנות ה-80, בהם רצח של יותר מ-350 איש בשגרירות ארה"ב ובבסיס חיל הנחתים בביירות בשנת 1983

עבור משפחות הקורבנות, חיסולו של עקיל הוא סגירת מעגל כואבת אך מספקת. ואלרי, שאיבדה את בעלה טימות'י, מעולם לא נישאה מחדש ואמרה: "הגיע הזמן". אליס, ששכלה את אחיה: "פחות אדם רע בעולם". קת'רין, שעדיין נושאת צלקות מפיגוע זה: "איך הוא חי 41 שנה יותר מאבא שלי?"

עקיל היה אחראי על תכנון וביצוע הפיגועים נגד מטרות אמריקאיות בלבנון בשנות ה-80, כאשר שני הפיגועים המרכזיים היו בשגרירות ארה"ב בביירות באפריל 1983, שם נהרגו 63 אנשים, בהם אנשי CIA ודיפלומטים אמריקאים, והפיגוע בבסיס חיל הנחתים באוקטובר באותה שנה, שבו נהרגו יותר מ-300 בני אדם, כולל 241 חיילים אמריקאים.

הפיגועים, שבוצעו כחלק מהמאבק של חיזבאללה ושליחיו נגד הנוכחות המערבית בלבנון, הותירו טראומה עמוקה בארה"ב ובמשפחות הנפגעים, ועד היום יש מי שמתלוננים על כך שארה"ב לא מיצתה את הדין עם עקיל וחבריו. בשנה שעברה, כ-40 שנה לאחר הפיגועים, ארה"ב הציעה פרס של 7 מיליון דולר עבור מידע שיוביל למעצרו של עקיל.

הידיעה על חיסולו תפסה את משפחות הנרצחים בהפתעה, אך הביאה עמה תחושת סגירת מעגל לחלקם. אליס קמארה, ששכלה את אחיה, אמרה: "הצדק נעשה. זה אדם רע אחד פחות בעולם". ואלרי גיבלין, שאיבדה את בעלה טימות'י, סיפרה כי החיסול היה מאוחר מדי אך הכרחי: "הגיע הזמן", אמרה.

תיעוד ערבי

ליסה וויידה, ששכלה את אחיה באותו פיגוע קטלני, הביעה סיפוק מחיסולו של עקיל: "אכזרי ככל שזה יישמע, אני שמחה שהוא מת", אמרה.

קת'רין ווטאו, שאיבדה את אביה בפיגוע בשגרירות, הביעה תדהמה על כך שעקיל הצליח לחיות 41 שנים נוספות אחרי מות אביה. "איך הוא חי 41 שנה יותר מאבא שלי?", תהתה בדמעות.

ראיין קרוקר, ששירת בשגרירות האמריקאית בביירות ושרד את הפיגוע, סיפר כי חיסולו של עקיל הביא עמו נחמה מסוימת. "אנחנו מתמודדים עם חיזבאללה הרבה מאוד זמן, אבל בחיסול הזה יש סיפוק מסוים", אמר.

החיסול של עקיל מסמל עבור רבים לא רק סגירת חשבון עם העבר, אלא גם מסר ברור לארגוני טרור ונותני חסותם, כי גם לאחר עשרות שנים – הצדק ייעשה. "יכול להיות שתחמקו, אבל לא לנצח", אמר סטיב אייקן, ששירת בלבנון בזמן הפיגועים.

50,000 ש"ח מענק: כך משרתי מילואים יכולים לזכות בקרקע בפריפריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?