נקודות ציון חשובות בהתפתחות של כרטיסי אשראי

קרדיט תמונה FREEPIK

מאז שפרצו לראשונה לתודעה ולשימוש לפני כשבעים שנה, כרטיסי האשראי התפתחו בכל מיני כיוונים – כמובן מבחינה טכנולוגית אך גם בכל הנוגע לשיווק ולערך הכולל שהם מביאים לצרכנים.

מהכרטיסים הראשונים, דרך המהפכה הדיגיטלית ועד כרטיסי קאשבק שמחזירים כסף – הנה כמה נקודות ציון מרכזיות בהתפתחות של כרטיסי אשראי ובאופן שאנו משתמשים בהם.

כרטיסי האשראי הראשונים

כרטיס האשראי נולד בשנות ה-50 בארצות הברית. לפני כן, הלקוחות השתמשו בשיקים או במזומן לצורך ביצוע רכישות. הכרטיסים הראשונים היו של החברות "דיינרס קלאב" ו"מסטארקארד" (שאתם כמובן מכירים גם כיום), והם אפשרו לראשונה לשלם עבור רכישות במועד מאוחר יותר. זה כמובן יצר שינוי דרמטי בדרך בה התנהלו עסקים וצרכנים.

הרחבת השימוש ברחבי העולם

בשנות ה-70 וה-80, כרטיסי האשראי התפשטו לכל רחבי העולם. חברות כמו ויזה ומאסטרקארד הובילו את המהפכה הבינלאומית והחלו להציע כרטיסים במדינות שונות, מה שהפך את השימוש בכרטיסים לנפוץ יותר. בתחילה, השימוש בכרטיסי אשראי היה מוגבל בעיקר לחנויות הגדולות, אך עם הזמן הם הפכו לאופציה המובילה לביצוע רכישות יומיומיות.

הכנסת טכנולוגיית השבב (EMV)

במהלך שנות ה-90, הוכנסו לכרטיסי האשראי שבבי זיכרון שמאובטחים יותר ומקשים על זיופים. טכנולוגיית EMV, שמאפשרת הצפנה מתקדמת של נתוני כרטיס האשראי, שיפרה את רמת האבטחה והפכה את השימוש בכרטיסים ליותר בטוח. אמנם לישראל היא הגיעה באיחור, אך בארצות הברית ובמדינות אירופה נכנסה לשימוש מזמן.

המעבר לכרטיסים נטענים ואשראי דיגיטלי

במהלך שנות ה-2000, עם עליית הטכנולוגיה הדיגיטלית, החלו לצוץ כרטיסים נטענים ואשראי דיגיטלי. כרטיסים אלו אפשרו לצרכנים לשלוט בסכום הכסף שהם מוציאים ולקבל תמורה עבור רכישות. המהפכה הדיגיטלית גם אפשרה להוריד אפליקציות לתשלום בטלפון הנייד, מה שמאוד פישט את השימוש בכרטיסי אשראי.

כרטיסים עם נקודות זכות והטבות

כיום, כרטיסי אשראי רבים מציעים למחזיקים בהם נקודות זכות או הטבות על רכישות, כמו הנחות, טיסות חינם או ביטוח נסיעות. הצרכנים יכולים לנצל את הנקודות לצרכים שונים, מה שהופך את השימוש בכרטיס למועיל גם מעבר לתשלומים.

בשנים האחרונות, אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר בתחום היא כרטיסי קאשבק, המציעים ללקוחות החזר כספי עבור רכישותיהם, בדרך כלל כאחוז מסוים מהסכום שהוצא.

כרטיסי קאשבק הפכו לפופולריים מאוד בקרב הצרכנים, מכיוון שהם מציעים תמריץ נוסף לרכישות ולעיתים גם מבצעים מותאמים אישית על רכישות ספציפיות. ניתן לראות את העלייה בכמות ובפופולריות של כרטיסי הקאשבק כחלק מהמגמה של צרכנות חכמה.

בשורה התחתונה

כרטיסי האשראי עברו דרך ארוכה מאז הושקו לראשונה, וכל התפתחות טכנולוגית ועסקית הובילה את השוק לצרכים חדשים ולהתאמות ייחודיות. כרטיסי האשראי הם כבר מזמן לא רק אמצעי תשלום, אלא גם כלי פיננסי חכם שמספק תמורה על השימוש בו – במיוחד כאשר בוחרים את הכרטיס הנכון בהתאם לצרכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?