התרמית נחשפת: ארצות הברית וקנדה מכריזות על סמידון כארגון טרור

ארצות הברית וקנדה הכריזו באופן דרמטי על ארגון סמידון, ארגון פרו-פלסטיני שפועל תחת כסות של ארגון חברה אזרחית, כארגון טרור

ההכרזה הזו מצטרפת להחלטה דומה של גרמניה בנובמבר הקודם, בה נאסר על הארגון לפעול במדינה בשל הסכנות שהוא מציב לדו-קיום, ובשל תמיכתו באלימות למען מטרות פוליטיות.

בהצהרה שפרסמו ממשלות ארצות הברית וקנדה נכתב כי "סמידון מציג עצמו כארגון הפועל למען אסירים פלסטינים, אך בפועל הוא מהווה כיסוי לפעילות ארגון הטרור חזית העממית לשחרור פלסטין (חז"ע) בחו"ל". הארגון, הנמצא בקשרים הדוקים עם החז"ע, מארגן אירועים להאדרת מחבלים ומוביל קמפיינים לשחרורם של טרוריסטים עם דם על הידיים.

פרטים שנחשפו בדו"ח משרד התפוצות

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות פרסם דו"ח המציג את הקשרים של סמידון עם ארגוני טרור, ביניהם חז"ע. הנהלת הארגון כוללת בכירים המקיימים קשרים ישירים עם החז"ע, ואירועים המאורגנים על ידי סמידון מהללים מחבלים שפגעו באזרחים ישראלים. בנוסף, לארגון יש שלוחה באיראן, אותה מנהלת Elham Abedini, המקדמת קשרים בין המשטר האיראני לחז"ע, וישנן הערכות על מעורבות במימון טרור.

תגובת משרד התפוצות

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, בירך על ההחלטה והוסיף: ״החלטה דרמטית של קנדה וארצות הברית להכריז על ארגון סמידון, מהמיליטנטים שבארגונים הפרו פלסטינים, אשר פעל תחת מסווה של ארגון חברה אזרחית כיישות טרור המסונפת לפעילות החזית העממית. ההחלטה הזו מצטרפת לממשלות גרמניה וישראל, ואנו במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות נמשיך לחשוף את רשתות הטרור השונות שמסתתרות מאחורי מסווה אזרחי״.

סמידון בגרמניה

שרת הפנים של גרמניה הוציאה בנובמבר 2023 צו האוסר על פעילות סמידון במדינה, מחשש לפגיעה בדו-קיום ובשל תמיכתו באלימות. בעבר, ישראל הכריזה על סמידון כארגון טרור, והדו"ח שפרסם משרד התפוצות חושף כיצד הארגון משמש כ'גוף חסות' לפעילות חז"ע בחו"ל.

סמידון המשיך לעורר סערות כאשר פעיליו בגרמניה חילקו ממתקים ברחובות ברלין, בעקבות הטבח בישראל באוקטובר 2023, והצהירו על תמיכתם בפעולות הטרור.

ההכרזות על סמידון כארגון טרור מהוות חלק ממאמץ בינלאומי להיאבק בארגונים המתחזים לגופים אזרחיים, אך תומכים בפועל בפעילות טרור.

זאת הזמנה לאירוע של סאמידון
פה הם מחלקים ממתקים בברלין על ה7.10

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?