לא רק ללוחמים: שירות אזרחי עכשיו מעניק זכות לרישוי נשק מגיל 21

לוחמים משוחררים ואזרחים שסיימו שירות אזרחי יוכלו מעכשיו להחזיק כלי ירייה בקלות רבה יותר – המדינה מאשרת: יותר ביטחון אישי לכל מי שתרם למדינה

היום, שלישי – הוועדה לביטחון לאומי, בראשות ח"כ צביקה פוגל, אישרה שני תיקונים חשובים לתקנות רישוי כלי ירייה, המיועדים להקל על קבלת רישיון פרטי לכלי ירייה עבור לוחמים משוחררים ואזרחים שסיימו שירות אזרחי.

תיקון ראשון: לוחמים משוחררים לפני 1999

התיקון הראשון מתייחס ללוחמי צה"ל שהשתחררו לפני שנת 1999, אז טרם ניתנו תעודות לוחם באופן רשמי. במסגרת התיקון, לוחמים אלו יוכלו להגיש בקשה לרישיון לכלי ירייה, בתנאי שהוכשרו כלוחמים ושלא חלפו יותר מ-20 שנה מאז שחרורם משירות סדיר או משירות מילואים פעיל. התיקון מגיע כצעד להכיר בשירותם ולהקל עליהם את האפשרות להגן על עצמם גם לאחר סיום שירותם הצבאי.

תיקון שני: אזרחים שהשלימו שירות אזרחי

התיקון השני מתמקד באזרחים שסיימו לפחות שנתיים של שירות אזרחי, ומאפשר להם להגיש בקשה לרישיון כלי ירייה מגיל 21, במקום גיל 27 שנקבע קודם לכן. המהלך נועד להרחיב את מעגל הזכאים לרישוי כלי ירייה ולכלול גם אזרחים שבחרו לתרום למדינה בדרך של שירות אזרחי.

חה״כ צביקה פוגל יו״ר הוועדה לביטחון לאומי הצהיר :"אנחנו לא רק מתקנים עוול של שנים ללוחמים ששירתו את המדינה, אלא גם פותחים את הדלת לאזרחים ששירתו בשירות אזרחי להגן על עצמם, ובאותה נשימה לחזק את תחושת הביטחון בסביבתם. מי שתרם והגן על המדינה ראוי שיוכל להגן על עצמו ועל הקרובים אליו."

התיקונים הללו מהווים שינוי משמעותי במדיניות הרישוי ומציבים דגש על תחושת הביטחון האישי של אזרחים תורמים, בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות אזרחי, תוך כדי התאמה לצרכים הביטחוניים העדכניים של מדינת ישראל.

השר בן גביר, לצד האזרח שניטרל את המחבל בנשקו האישי היום בפיגוע במחלף יבנה

וויז אייר מודיעה על ביטול טיסות לישראל עד ינואר 2025 – כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?