ארה"ב באזהרה חריגה ומיידית לאזרחיה בלבנון בעקבות האיומים האחרונים

ארה"ב באזהרה חריגה

ארה"ב קוראת לאזרחיה בלבנון לעזוב בהקדם

ארה"ב באזהרה חריגה
ארה"ב באזהרה חריגה ומיידית לאזרחיה בלבנון.

בעקבות המתיחות האזורית הגוברת והאיומים של ישראל נגד הטרור בלבנון, ארה"ב יוצאת באזהרה חריגה ומיידית וקוראת קוראת לכל אזרחיה בלבנון לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי. הממשלה האמריקאית מספקת אמצעים לתמיכה ביציאה מסודרת של אזרחים ומשפחותיהם, אך מדגישה כי הסיוע לא יימשך לאורך זמן והאחריות על הכנת תוכנית חירום אישית מוטלת על הנוסעים עצמם.

שדה התעופה בביירות: חלון הזדמנויות שעוד פתוח

שדה התעופה הבינלאומי רפיק אל-חרירי בביירות עדיין פתוח, והטיסות המסחריות בו פועלות כסדרן. אזרחים אמריקאים נקראים לבדוק זמינות טיסות בשדה ולהזמין מקומות כל עוד מתאפשר. בנוסף לטיסות המסחריות, מאז ה-27 בספטמבר הוסיפה ממשלת ארה"ב מקומות טיסה מיוחדים עבור אזרחים ומשפחות, אך חלק גדול מהמקומות עדיין לא נוצל.

גורמים רשמיים הדגישו כי סיוע זה מוגבל בזמן והטיסות הנוספות לא יימשכו ללא הגבלת זמן. אזרחים אשר טרם יצאו או הסדירו את עזיבתם, נדרשים לפעול במהירות לניצול ההזדמנות לפני שהמצב בלבנון יחריף.

טפסים וסיוע במצבי חירום

שגרירות ארה"ב בביירות מבקשת מאזרחים למלא טופס רישום חירום לקבלת סיוע ישיר, בין אם מדובר בבקשת הלוואה למימון יציאה או בהנפקת דרכון חירום. לאחר השלמת הטופס, נציגי השגרירות יוצרים קשר עם הפונים ומפנים אותם לטיסות עם מושבים פנויים ליציאה למדינות שלישיות בטוחות.

השגרירות מספקת גם הלוואות חירום לאזרחים הזכאים לכך. אלו שנדרשים לחדש דרכונם באופן מיידי, יכולים להגיש בקשה לדרכון חירום שיטופל מיידית.

אזרחים שלא מתכוונים לעזוב: הכנת תוכנית חירום עצמאית

ההודעה מדגישה כי אזרחים אמריקאים שבוחרים להישאר בלבנון למרות האזהרות חייבים להכין תוכנית חירום חלופית. התוכנית צריכה להתבסס על אמצעים פרטיים ולא להסתמך על סיוע ממשלתי לפינוי בעת משבר. ההתפתחויות הביטחוניות באזור עלולות להוביל לשינוי דרמטי במצב, ולכן הכנה מראש היא קריטית.

פרטי קשר ושירותי סיוע נוספים

  • שגרירות ארה"ב בביירות:
    כתובת: אווקר – מול בניין העירייה, רחוב ראשי, ביירות, לבנון.
    טלפון למידע וסיוע:

    • מארה"ב וקנדה: 1-888-407-4747
    • מחו"ל: +1-202-501-4444

בנוסף, השגרירות קוראת לאזרחים להירשם לשירות Smart Traveler Enrollment Program (STEP), המאפשר לקבל עדכונים ישירים במייל מהשגרירות אודות שינויים במצב.

בארה"ב מדגישים: לצאת עכשיו ולא להמתין

לאור המתיחות באזור והאפשרות להחרפה במצב, ארה"ב מדגישה כי כעת הזמן המתאים ביותר לעזוב את לבנון. כל דחייה ביציאה עלולה להוביל למצבים בהם העזרה הממשלתית לא תהיה זמינה, והאחריות תהיה מוטלת על הנוסעים בלבד.

חווית טיול חדשה לקראת החגים: כל הפרטים על מרכזי המבקרים המחודשים – כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?