סוף לאונר"א בישראל? הקרב על עתידו של הארגון בדרך להצבעה הסופית

הצעת החוק להפסקת פעילות אונר"א עוברת לשלב מתקדם: קריאה שנייה ושלישית

הצעת החוק להפסקת פעילות סוכנות אונר"א בישראל, אותה יזמה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), עברה היום הכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. המהלך מגיע לאחר חודשים של עבודה עקבית, במטרה לסיים את פעילות הארגון במדינה.

מלינובסקי טוענת כי לא ניתן לאפשר לאונר"א להמשיך לפעול בישראל, בשל הקשרים של הארגון עם ארגון הטרור חמאס. לדבריה, אונר"א שיתף פעולה עם חמאס במהלך השנים ואף בעת האחרונה, כאשר עובדי הארגון היו מעורבים בטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר. ח"כ מלינובסקי דורשת שמי מהעובדים שהיו מעורבים באירועים אלה יעמדו לדין, וקוראת לביטול כל ההטבות שהארגון מקבל ממדינת ישראל.

בנוסף, ארגונים כמו "בצלמו" שיבחו את אישור החוק בוועדת החוץ והביטחון: " טוב מאוחר מלעולם כעת יש לאשר בדחיפות בכנסת וליישם בפועל – לסגור את אונר"א."  שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: אני מברך על העברת החוקים להוצאת אונר"א. אני קורא לכנסת בדחיפות עוד בטרם החגים להתכנס ולאשר את החוק וקורא לממשלה ליישם את החוק בדחיפות. אונר"א הינו ארגון שכל רגע ורגע פוגע במדינת ישראל , חלק גדול מעובדיו שותפים לטרור ולטבח שביעי באוקטובר ואין לו מקום במדינה מתוקנת.

במידה והחוק יאושר במליאת הכנסת, מדובר יהיה בצעד משמעותי נוסף במאבק של ישראל נגד ארגוני טרור ואלו התומכים בהם.

המלחמה שלא נגמרת: הנתונים שירעידו כל לב

צילום: דוברות הכנסת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?