חילוץ מטורף של צה"ל: יזידית שנחטפה ע"י דעאש ונמכרה כילדה חולצה מעזה

לאחר למעלה מעשור בשבי: צעירה יזידית שוחררה מעזה בזכות שיתוף פעולה בין ישראל, ארה"ב והקהילה הבינלאומית

החזקה בעזה בידי פעיל חמאס מזוהה דאעש

הפרשה יוצאת הדופן החלה לפני עשור, כאשר פאוזיה אמין סידו, נערה בת 11 ממוצא יזידי, נפלה קורבן לסחר בנשים מצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). היא נמכרה לפעיל חמאס המזוהה עם דאעש והוחזקה בעזה, רחוקה ממשפחתה שבעיראק. במהלך שנים אלו נחשבה כאבודה, אך בזכות פעולה מורכבת וייחודית של צה"ל, בהובלת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), יחד עם השגרירות האמריקאית בישראל וגורמים בינלאומיים נוספים, פאוזיה שוחררה השבוע והוחזרה לביתה.

חמאס ודאעש: הקשר המסוכן נחשף

מבצע השחרור של פאוזיה לא רק הציל חיים, אלא גם חשף פעם נוספת את הקשר המסוכן בין חמאס לארגון הטרור הרצחני דאעש. במהלך מלחמת "חרבות ברזל", נהרג המחבל שהחזיק בה ככל הנראה בעקבות תקיפות צה"ל ברצועה, והצעירה הצליחה להימלט למקום מסתור בעזה. מות המחבל איפשר את יציאתה מהשבי, אך הדרך לחירות הייתה ארוכה ומלאת מכשולים.

מבצע חשאי: תיאום ישראלי-בינלאומי

המסע של פאוזיה אל החופש היה מבצע מורכב ורב שלבי, אשר הצריך תיאום בין ישראל, ארה"ב וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית. לאחר שיצאה ממקום המסתור שלה, היא הוצאה במבצע חשאי דרך מעבר כרם שלום לישראל, משם הועברה לירדן דרך מעבר גשר אלנבי, ולבסוף שבה לביתה ולעיראק. מבצע זה מדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי במצבים הומניטריים קשים במיוחד, כמו זה שחוותה הצעירה היזידית.

פשעים נגד האנושות: הוכחה נוספת

המקרה המצער של פאוזיה מהווה עדות נוספת לפשעים האיומים שמבצע חמאס בשיתוף עם דאעש. השחרור שלה מדגיש את הסבל הרב שעוברות נשים צעירות שנופלות קורבן לארגוני טרור.

נחטפה בגיל 11 על ידי דעאש ונמכרה למחבל חמאס, חולצה על ידי ישראל. צילום: דו"צ
נחטפה בגיל 11 על ידי דעאש ונמכרה למחבל חמאס, חולצה על ידי ישראל. צילום: דו"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?