דובר צה"ל מזהיר: 'תושבי לבנון שבבתיהם מוסתרים טילים – תברחו מיד'

במהלך היממה האחרונה, צה"ל תקף יותר מ-300 מטרות בלבנון, כחלק מהמאמץ להכות בתשתיות חיזבאללה והימצאות אמצעי לחימה המסכנים את ישראל

דובר צה"ל מסר כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך הוא מדגיש כי יש לנהוג בדריכות ובעירנות.

על פי הדיווחים, התקיפות התמקדו במחסני אמצעי לחימה אשר הוצבו על ידי חיזבאללה בתוך מבנים אזרחיים בדרום לבנון. "המראות מלבנון הם של פיצוצים של מחסני אמצעי לחימה שממוקמים בתוך בתים. הם היו מיועדים להרוג אזרחים ישראלים," אמר דובר צה"ל, שהבהיר כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות נגד תשתיות אלו.

בהמשך, צה"ל מתכנן לתקוף בבקעת הלבנון, שם לפי המודיעין, חיזבאללה מחזיק אמצעי לחימה נוספים. דובר צה"ל שלח אזהרה ממוקדת לתושבי הכפרים באזור זה וקרא להם להתרחק ממבנים בהם מאוחסנים אמצעי לחימה: "זו אזהרה ממוקדת לתושבי הכפרים בבקע – תתרחקו מיד למען בטחונכם. לא נאפשר לחיזבאללה לשגר את האמצעים האסטרטגיים האלה לשטחנו."

בנוסף, הוא הדגיש את הסכנה המיידית למי שנמצאים בקרבת אמצעי הלחימה של חיזבאללה: "אני מזהיר את תושבי לבנון בכפרים בבקאע – זו אזהרה ממוקדת. התושבים שנמצאים בבתים בהם מאוחסנים טילים, תתרחקו מהם מיד. אתם רואים את הפעולה שעשינו בדרום לבנון. חזבאללה מתכוון לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח ישראל ואנחנו לא נאפשר את זה."

דובר צה״ל על לשאלה האם מתוכננת פלישה קרקעית והאם המתקפות נועדו להכין את הקרקע לכך – "יש לנו תוכנית מבצעית מלאה, היום אנחנו מממשים מבצע אווירי – יש לנו משימה אחת להחזיר את התושבים לבתיהם ונעשה כל מה שנדרש"

צה"ל מדגיש את נחישותו להמשיך לפעול כנגד חיזבאללה ולהגן על אזרחי ישראל, בעוד התקיפות נמשכות ומטרות נוספות צפויות להיפגע במהלכן.

חשיפה משפילה: הבעל לשעבר הציג להורים את התמונות האסורות

דובר צה"ל בערבית מפרסם מפה של אזור אלבקאע (מסומן באדום) – לקראת גל התקיפות הקרוב של צה"ל שיכלול בתי אזרחים בהם מוסתרים אמצעי לחימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?