מזוודה מגרמניה: עשרות נחשים ולטאות כוח נחשפו בנתב"ג

סיכול הברחת זוחלים נדירה: עשרות נחשים ולטאות כוח במזוודה בטיסה מגרמניה

בפעילות משותפת של יחידת הבילוש המשטרתית 747 של מרחב נתב"ג במחוז מרכז ויחידת המודיעין והחקירות של מג"ב חוף, נחשפה אתמול (יום א') מזוודה יוצאת דופן בנמל התעופה בן גוריון. המזוודה, שהגיעה בטיסה מגרמניה, הכילה 60 נחשים ממינים שונים ולצידם לטאת כוח אחת. על פי החשד, הנוסע, תושב מרכז הארץ, ניסה להבריח את הזוחלים ארצה ללא היתר מתאים.

במסגרת הפעילות, אשר כללה מעקב סמוי אחר הנוסע, הצליחו הבלשים לזהות את המזוודה החשודה בטרמינל 3 ולעצור את החשוד מיד לאחר נחיתתו. בחיפוש מדוקדק בכבודתו נחשפו עשרות שקיות המכילות זוחלים בשווי מוערך של עשרות אלפי שקלים. בין הזוחלים נמצאו נחשים מסוגים שונים, שנחשבים בעלי ערך רב בשוק הלא חוקי של סחר בחיות בר.

לאחר תפיסת המזוודה, פקחי רשות הטבע והגנים והשירותים הווטרינריים, שהוזעקו למקום, ביצעו זיהוי מקצועי של הזוחלים ואישרו כי מדובר במינים שונים של נחשים ולטאת כוח שהובאו לישראל בניגוד לחוק.

במשטרת ישראל וברשות הטבע והגנים הבהירו כי מדובר בעבירה חמורה, שעלולה לגרום לנזק סביבתי ולסיכון בריאותי משמעותי. עוד נמסר כי החקירה נמשכת וכי יינקטו צעדים משפטיים חמורים נגד המעורבים במטרה למנוע הברחות דומות בעתיד.

פעולה זו היא חלק ממאבק רחב יותר בסחר בלתי חוקי בבעלי חיים, ובפרט במינים מוגנים, שמסכן את המערכות האקולוגיות בישראל. משטרת ישראל, רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות והמכס פועלים בשיתוף פעולה הדוק כדי להבטיח שמקרים מסוג זה יטופלו במלוא החומרה.

החשוד בהברחה נעצר לחקירה, והזוחלים הועברו להמשך טיפול פקחי רשות הטבע והגנים והשירות הווטרינרי.

חורף של חופש: אל על מזמינה אתכם לברוח לקור במחירים מחממים

קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?