האם השמועות סביב נתניהו וסער נכונות? מאחורי הקלעים של ההסכם הפוליטי

על פי דיווחים שפורסמו היום, ישנם מגעים לצירוף סער ונתניהו לממשלה

בזירה הפוליטית רועשת מהשעות האחרונות נחשפים מגעים חדשים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין גדעון סער, חמישה שנים לאחר פרישתו של סער מהליכוד וקרע משמעותי בין השניים.

לשני הצדדים יש אינטרס מובהק לשוב ולשתף פעולה. מצד אחד, נתניהו זקוק לשר ביטחון שלא יראה בו כציניקן פוליטי שאיבד את הדרך. לאור הקשיים והמתחים במערכת הביטחון והתחושות המתחזקות בציבור בנוגע להתמודדות הממשלה עם האיומים הביטחוניים, נתניהו רוצה דמות שתוכל לעבוד עימו בהרמוניה בסוגיות מרכזיות כמו חוק הגיוס וניהול המשברים הביטחוניים.

סער, שידוע בעמדותיו הניציות בנושא הביטחוני, משתף עם נתניהו גישה דומה לגבי עסקת החטופים והאתגרים הביטחוניים. בממשלה, סער צפוי לקבל את המשרד הבכיר ביותר – שר הביטחון – ובכך גם את היכולת לנווט את המערכת הביטחונית לקראת התמודדות עם חמאס וחיזבאללה, תוך שהוא מקבל גם אופק פוליטי שלא היה לו באופוזיציה.

למה זה לא קרה עד עכשיו?

קיימות מספר סיבות לכך שהמהלך עדיין לא הושלם. בראש ובראשונה, חוסר אמון בין השניים. בנוסף, נתניהו היסס לתת לסער את תיק הביטחון, ותהה האם המהלך עלול להוביל ל"ליל גלנט 2" – חילופים מביכים בתוך מערכת הביטחון שעלולים לפגוע במורל הציבורי.

עם זאת, הסיבה המרכזית לעיכוב כרגע היא המצב הביטחוני הנפיץ. עימות פוטנציאלי בצפון, כפי שציין גלנט בהודעתו היום, אינו המועד האידיאלי להחלפת שר ביטחון, מה שמותיר את המגעים בעיצומם אך ללא הכרעה סופית.

מהלך הדלפות והעימות עם גלנט

גלנט, שנמצא בעין הסערה, מודע לכך שהרמזים מהצד של נתניהו מבססים את הקרקע להחלפתו. הדלפת המחלוקת על הצפון, שטוענת כי גלנט נרתע מלעמוד מול חיזבאללה, ככל הנראה נועדה להכשיר את השטח להחלפתו בסער. בתגובה, גלנט פרסם הודעה ברורה, בה הוא קובע שהעימות עם חיזבאללה מתקרב, וכי הוא אינו נרתע ממלחמה.

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא מסתיר את דעתו בנושא: "במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה".

בזמן שהמגעים נמשכים, מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הפרסומים בעניין משא-ומתן עם גדעון סער אינם נכונים".

עד 14000 ש"ח לתושב לחג – אחרי אופקים באיזה עיר מקבלים מענק לחג?

ראש הממשלה.
קרדיט צלום: איתי בית-און

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?