הגיע הזמן להפסיק לזלזל באינטילגנציה ולהשתמש בכינוי "הגדה המערבית"

הצעת חוק הצהרתית בארה"ב: לא עוד "הגדה המערבית", אלא "יהודה ושומרון"

חברת הקונגרס האמריקאית, קלאודיה טני, מקדמת הצעת החלטה היסטורית בקונגרס לשינוי השם הרשמי של האזור מ"הגדה המערבית" ל"יהודה ושומרון". ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שנפגש עם טני במהלך ביקורו בוושינגטון, סייע לה בקידום ההצעה וגיוס תמיכת חברי קונגרס נוספים למהלך התקדימי.

דגן, שהוביל משלחת רשמית לוושינגטון, נפגש עם מספר גורמים מדיניים בגבעת הקפיטול, בסנאט ובקונגרס, בין היתר כדי לגייס תרומות מארגון ידידי השומרון בארה"ב למען חיזוק הביטחון ביהודה ושומרון ופרויקטים ביישובי האזור. במהלך ביקורו, דגן גם שוחח עם חברי קונגרס בנוגע ללחצים שמפעיל הממשל האמריקאי על ההתיישבות ביהודה ושומרון.

במסגרת פגישתו עם טני, מחוקקת מטעם מדינת ניו יורק ואחת מידידות ההתיישבות היהודית, דנו השניים בקידום הצעת החלטה לשינוי השם הרשמי של האזור במסמכים הרשמיים של ארצות הברית מ"הגדה המערבית" ל"יהודה ושומרון". דגן וטני סיכמו לפעול יחד לקידום ההצעה ולגייס תמיכה מקיפה בקרב חברי הקונגרס.

דגן אמר בעקבות הפגישה: "המילים 'הגדה המערבית' הן עלבון לאינטליגנציה ולצדק ההיסטורי. יהודה ושומרון היא לב המולדת ונחלת אבותינו. השם האמיתי, התנ"כי והמקורי של המקום הוא 'יהודה ושומרון', ולא לחינם. זהו המקום ממנו יצא עם ישראל לגלות קשה וממנה חזרנו אחרי אלפיים שנה."

חברת הקונגרס טני שיתפה בתמיכתה בהצעה ואמרה: "רציתי לשלוח ברכות מארצות הברית לאנשים הנפלאים שגרים בשומרון. אני רוצה לומר לכם שאני תמכתי בכם ואמשיך לתמוך בכם. יש לי הצעת חוק שתחייב להתייחס ל'יהודה ושומרון' כאזור שהוא המולדת ההיסטורית של העם היהודי, ולא 'הגדה המערבית'. אני רוצה לומר שאנחנו נמשיך להיאבק למען השורשים ההיסטוריים שלכם. שאלוהים יברך את כולכם. אנחנו חושבים עליכם ומתפללים למען ישראל."

הצעת החוק נמצאת כעת בשלב איסוף התמיכה והחתימות מצד חברי הקונגרס וצפויה להיות מוגשת בקרוב לדיון.

יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, אשר פועלת מזה למעלה משבע שנים בקונגרסים ובפרלמנטים ברחבי העולם, ממשיכה לפעול למען חיזוק התמיכה הבינלאומית בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, ולמאבק בדה-לגיטימציה ששוטף את האזור לאחר אירועי ה-7 באוקטובר.

נפגעתם ביולי-אוגוסט? כך תגישו תביעה עד 5 מיליון ש"ח

נוף יהודה ושומרון, נערך עבור אתר 'פרסום ראשון'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?