בדרך למהפכה עולמית? המדינה שאוסרת שימוש ברשתות חברתיות לקטינים

אוסטרליה: איסור על ילדים בשימוש ברשתות חברתיות

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבנז, מוביל יוזמה חדשה ומשמעותית: חוק שיגביל את השימוש ברשתות החברתיות לילדים מתחת לגיל 16. על פי ההצעה, ילדים ונערים עד גיל זה לא יוכלו לפתוח חשבונות ברשתות החברתיות השונות או להשתמש בהן כלל.

אלבנז מסביר כי המהלך נועד להתמודד עם ההשפעות המזיקות של השימוש התכוף במסכים על ילדים. "אני רוצה לראות ילדים יוצאים מהבתים ומפסיקים לשקוע במסכים," אמר, "הם צריכים לחוות חוויות אמיתיות עם אנשים אמיתיים, לא רק דרך המדיה החברתית שגורמת לנזק חברתי."

הנתונים באוסטרליה מדגישים את הבעיה, כאשר 80% מהאוכלוסייה – מתוך 26 מיליון אזרחים – מחוברים לרשתות החברתיות. רה"מ הביע דאגה מההשלכות הפיזיות והנפשיות על הדור הצעיר, וציין שהשימוש המוגבר במדיה החברתית תורם לבעיות התפתחותיות רבות בקרב ילדים ובני נוער.

החוק המתוכנן עשוי להפוך את אוסטרליה לאחת המדינות הראשונות בעולם שמטילות הגבלת גיל חוקית לשימוש ברשתות החברתיות. בעבר נרשמה יוזמה דומה באיחוד האירופי, אך זו נתקלה בקשיים ולא הובילה לשינוי משמעותי.

הגיל המדויק שבו ייכנס האיסור לתוקף עדיין נתון לדיונים בין אנשי מקצוע לממשלת השמאל בראשות אלבנז, אולם ההערכות הן שהגבלות הגיל ינועו בין 14 ל-16. המהלך מגיע כחלק מהמאמץ לשמור על בריאותם הפיזית והנפשית של הילדים ולעודד אותם להשתתף בפעילויות ספורטיביות וחברתיות מחוץ לעולם הווירטואלי.

היוזמה האוסטרלית, אם תעבור, עשויה ליצור תקדים עולמי ולהשפיע גם על מדינות נוספות שנמצאות בדיונים דומים סביב נזקי הרשתות החברתיות לצעירים.

השינוי הדרמטי באפליקציית התשלומים הפופולרית

נערך עבור אתר 'פרסום ראשון'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?