תקיפת צה"ל בחאן יונס: בכירי חמאס חוסלו בלב המתחם ההומניטרי

במהלך הלילה, צה"ל ביצע תקיפה ממוקדת שהונחתה על ידי מודיעין מדויק כנגד מספר מחבלים בכירים בארגון הטרור חמאס, שפעלו מתוך מתחם פיקוד ושליטה שהוסווה באזור ההומניטרי בחאן יונס

בין היעדים שהותקפו היה סאמר אסמעיל חדר אבו-דקה, ראש מערך האוויר של חמאס ברצועת עזה, אשר היה אחראי לפעילות האווירית של הארגון.

בין המחבלים שהותקפו נכללו גם אסאמה טבש, ראש מחלקת התצפיות והמטרות במטה המודיעין הצבאי של חמאס, וכן אימן מבחוח, בכיר נוסף בארגון. מחבלים אלו היו מעורבים ישירות בטבח ה-7 באוקטובר ובתכנון וביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל בתקופה האחרונה.

הפעולה בוצעה לאחר איסוף מודיעין ממושך, שהתבסס על תצפיות אוויריות שנערכו בשעות שקדמו לתקיפה. תצפיות אלו אישרו את נוכחותם של המחבלים במתחם לצד גורמים עוינים נוספים. התקיפה בוצעה תוך שימוש בחימושים מדויקים, שהבטיחו פגיעה מדויקת במטרות ללא גרימת נזק נלווה מיותר.

משרד ההסברה של חמאס, שמפרסם נתונים מוטים ומנופחים, טען לנפגעים נוספים בתקיפה, אולם על פי בדיקות ראשוניות, הנתונים שמסר חמאס אינם עולים בקנה אחד עם המידע שקיים בצה"ל, ומעידים על נסיונות חוזרים ונשנים לעיוות המציאות.

צה"ל מדגיש כי הוא ממשיך לנקוט באמצעים רבים על מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים, כולל הגדרת אזורים הומניטריים, אך חמאס ממשיך לנצל את האזור ההומניטרי להטמעת תשתיותיו הצבאיות ולהשתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי בצורה שיטתית.

169 ש"ח ומעלה: לוח התשלומים המלא של המענקים והקצבאות לפני החגים

קרדיט: דוברות צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?