שתה קולה בזמן שחיסל אנשים – חוסל: סופו של מפקד הטבח בנתיב העשרה

שתה קולה מול פצעיהם – חוסל

בהודעה משותפת של דובר צה"ל ודוברות שב"כ נמסר כי צה"ל ושב"כ חיסלו את אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת הנוח'בה של חמאס שפיקד על הטבח ביישוב נתיב העשרה ב-7 באוקטובר. החיסול בוצע באמצעות תקיפת מתחם ששימש מחבלים בארגון הטרור חמאס, בסמוך לבית החולים 'אל-אהלי' בעיר עזה. התקיפה הוכוונה על ידי שב"כ ואוגדת עזה, וכללה את מטוסי הקרב של חיל האוויר.

בתקיפה חוסלו שמונה מחבלי חמאס מגדוד דרג׳ תופאח, ביניהם ואדיה, שהיה מפקד פלוגת הנוח'בה ופעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס. ואדיה הוא המחבל שפלש לנתיב העשרה באמצעות מצנח רחיפה ופיקד על הטבח האכזרי שהתרחש בו.

ואדיה זכור כמי שתועד שותה קולה מתוך המקרר בבית משפחת תעסה, לנגד עיניהם של ילדיו הפצועים והמדממים של גיל תעסה ז"ל, שנרצח על ידי המחבלים. הסרטון המזעזע, שהוקלט במצלמות האבטחה של הבית, נחשב לאחד מהתיעודים המצמררים ביותר של מתקפת הטרור ונכלל גם ב"סרט הזוועות" שהוציא דובר צה"ל.

בנוסף לואדיה, חוסל גם מחבל נוסף שעסק בהתמחויות קרביות בתחום ההנדסה, צליפה ונ"ט, והיה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר בגזרת הגדוד במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

התקיפה התבצעה מחוץ לבית החולים, וצה"ל ושב"כ נקטו צעדים לצמצום הסיכון לפגיעה באזרחים, כולל שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה ובחוזי מדויק, תוך הסתמכות על מידע מודיעיני נוסף.

משפחתו של גיל תעסה ז"ל מנתיב העשרה עודכנה אתמול (שני) כי צה"ל ושב"כ הצליחו לחסל את ואדיה, המפקד האחראי על הטבח שבוצע במושב. גיל תעסה, שהיה איש ביטחון במושב, נרצח על ידי מחבלי חמאס לאחר שקפץ על רימון כדי להציל את חיי ילדיו, ששהו במיגונית. באותו בוקר יצא בנו, אור, לגלוש בחוף זיקים, ונרצח גם הוא במהלך מתקפת הפתע. האם, סבין, שרדה את המתקפה, יחד עם שלושת ילדיהם הנותרים – זוהר, קורן (13) ושי (9), שהיו עם אביהם בזמן המתקפה.

בנו קורן תיאר את רגעי האימה בתוכנית "עובדה", ואמר כי לאחר שהחלו האירועים, אביו לקח את האקדח וניסה להגן עליהם, אך נרצח כאשר זינק על רימון שזרקו המחבלים לעבר המיגונית. "יצאנו מהמיגונית וראינו שני מחבלים עומדים מולנו", סיפר קורן. "ניסיתי לפתוח גוגל טרנסלייט כדי להגיד למחבל שאני רוצה לחזור לאמא, והוא יצא מזה, נכנס לפייסבוק והתחיל לתעד את אבא שלי. אחר כך הוא הביא לי כאפה לעורף ואמרתי 'הצילו, הצילו' באנגלית, כדי שיעזוב אותי וייתן לי ללכת – שי פשוט בהה באבא".

קורן המשיך וסיפר כי לאחר שראו שהמחבלים אינם באזור, הוא ואחיו שי החליטו לברוח. הם רצו כל הדרך עד שהגיעו לפתח הבית של אימם, המתגוררת בסמוך. שני הילדים היו פצועים ומדממים, ושי אף איבד את ראייתו בעין אחת.

סבין, האם, תיארה את רגעי המתח באותו יום נורא. היא סיפרה כי באותו זמן שבו היו המחבלים בבית המשפחה הסמוך, כמה מהם הגיעו לפתח ביתה. ההחלטה לפתוח את הדלת לקורן ושי התקבלה אחרי שכבר נתקלה במחבלים קודם לכן. "שמעתי את הבנים שלי קוראים לי מבחוץ, והכנסתי אותם מהר הביתה", אמרה. "הם בישרו לי שרצחו את אבא מול העיניים שלהם".

שנת לימודים בחינם במכללה האקדמית בהוראת המנכ"ל – מה התנאים?

המחבלאחמד פוזי נאצר ימח"ש קרדיט: דוברות צה"ל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?