האם קצינה בצה"ל חצתה את הגבול? הסערה סביב הטענה על 'רצח עם'

יו"ר ועדת החוקה במכתב דחוף לשר הביטחון: "קצינה בצה"ל טענה שמפקד החטיבה 'מאחל ללוחמים לבצע רצח עם'"

בעקבות פרסום של עמית סגל על קצינה מחטיבת אלכסנדרוני שטענה כי מפקד החטיבה "מאחל ללוחמיו לבצע רצח עם", יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן שלח מכתב דחוף לשר הביטחון, לרמטכ"ל וליו"ר ועדת החוץ והביטחון, חה"כ יולי אדלשטיין, בדרישה לקיים בירור משמעתי בהול ונקיטת צעדים פיקודיים נגד הקצינה.

לדבריו של רוטמן, מדובר באירוע חמור ביותר המשליך לא רק על כבודו של מפקד החטיבה אלא גם על צה"ל כולו ועל רוח הלחימה של החיילים בשטח. "לא ייתכן שחיילים מבני הציונות הדתית, שמחרפים את נפשם למען המדינה, יצטרכו לפנות לקבל טיפול נפשי מקצינה שבזה להם וכינתה אותם 'כת של אוכלי מוות'," אמר רוטמן במכתבו.

הקצינה המדוברת, לפי הדיווח, תקפה את חיילי החטיבה והביעה זלזול עמוק כלפיהם ברשת החברתית X , שם כתבה כי מפקד החטיבה מאחל ללוחמיו לבצע "רצח עם". בעקבות זאת, קורא רוטמן להעניק מענה מיידי לדברים ולהבטיח כי הצבא יפעל במלוא החומרה נגד כל מי שיפגע בערכי צה"ל ובכבודם של הלוחמים.

"חומרת הדברים אינה יכולה להיות מוטלת בספק," המשיך רוטמן. "בזמן שמדינת ישראל נלחמת את מלחמת הקיום שלה, אסור לנו לתת לגיטימציה לאמירות מהסוג הזה, קל וחומר כשהן מגיעות מתוך צה"ל עצמו. אני דורש שהנושא יטופל במלוא החומרה ובהקדם האפשרי."

בימים הקרובים צפוי להתקיים בירור ראשוני בנושא, ובהתאם לתוצאותיו, ייתכן שיופעלו צעדים משמעתיים נגד הקצינה. מהלך זה נועד להבהיר את מחויבותו של הצבא לשמירה על רוח הלחימה ועל כבודם של חיילי צה"ל, במיוחד בתקופה הרגישה הנוכחית.

מענקים בחרבות ברזל מ 520 ליום ועד מאות אש"ח: רשות המסים מודיעה

נערך עבור אתר 'פרסום ראשון' באמצעות: OpenAI

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?