רופא מתמחה בסורוקה חשוד בפעילות טרור בהשראת דאע"ש

רופא מתמחה במרכז הרפואי סורוקה נעצר בחשד לפעילות טרור בהשראת דאע"ש

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל, נעצר לפני כחודש רופא מתמחה במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, בחשד לזיקה לארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע"ש). נגד החשוד, מחמד עזאם, בן 34, הוגש כתב אישום בגין מעורבות בפעילות טרור.

עזאם, תושב באר שבע שמוצאו מנצרת, עבד כרופא מתמחה במרכז הרפואי סורוקה, אחד מבתי החולים המובילים בדרום הארץ. חקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז הדרומי העלתה כי עזאם הצטרף לארגון המדינה האסלאמית, כאשר נשבע אמונים לארגון ואף צרך באופן אינטנסיבי תכנים קשים ומסיתים המזוהים עם דאע"ש ברשת.

על פי מידע שפורסם, עזאם היה מעורב בפעילות טרור אשר כללה תקשורת עם גורמים המזוהים עם דאע"ש ותכנון פעולות נוספות בהשראת הארגון. מדובר בפעילות מתמשכת שהתרחשה לאורך תקופה ממושכת, כאשר החשוד נחשף לתכנים מסיתים ומטרידים ברשתות החברתיות ובפלטפורמות מקוונות אחרות.

לאחר חקירה מעמיקה ואיסוף ראיות מספקות, הגישה ב-8 באוגוסט 2024 פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד עזאם, הכולל עבירות חמורות של חברות בארגון טרור, הסתה לפעילות טרור וצריכת תכנים מסיתים.

שב"כ ומשטרת ישראל רואים בחומרה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, במיוחד כזו הקשורה לארגון המדינה האסלאמית. נציגי שב"כ מסרו כי "לא נשקוט ולא נרפה עד אשר נמנע כל מעורבות של אזרחים ישראלים בארגוני טרור, ונפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות אלו."

מעצרו של עזאם מהווה תזכורת חמורה לאיומים הקיימים בקרב אזרחי ישראל ולאתגר המתמשך של מניעת פעילות טרור בשטחי המדינה. רשויות הביטחון קוראות לציבור להמשיך להיות ערניים ולדווח על כל חשד לפעילות טרור או הסתה בכל מסגרת אפשרית.

כתב אישום חמור נגד שני קטינים שתכננו פיגוע לאומני ביישוב גילון

צלם: ד"ר אבישי טייכר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?