כמעט נרצח על כפתור העצור: הזוועה שהתרחשה באוטובוס קווים

חודשיים לאחר התקיפה האכזרית: כתב אישום נגד נהג האוטובוס שהיכה נוסע חרדי

יחידת התביעות של מחוז תל אביב במשטרה הגישה כתב אישום נגד נהג אוטובוס ערבי, עובד חברת קווים, אשר תקף באכזריות נוסע חרדי לפני כחודשיים סמוך למחלף בר אילן. התקיפה, שהתרחשה בעקבות סכסוך על עצירה בתחנה, הובילה להגשת כתב אישום חמור נגד הנהג, המייחס לו עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית והיזק לרכוש במזיד.

האירוע החל כאשר הנוסע, חרדי תושב האזור, לחץ על כפתור העצור באוטובוס בכדי לרדת בתחנה, אך הנהג בחר שלא לעצור. לאחר שהנוסע פנה לנהג והבהיר כי הוא זה שלחץ על הכפתור, הנהג תקף אותו בצורה קשה. כתב האישום מגולל כיצד הנהג השליך לעבר הנוסע כוס קפה ולאחר מכן דרש ממנו "לבקש סליחה מאללה". בעקבות חילופי הדברים, הנהג התקרב לנוסע והחל להכות אותו באכזריות בפניו ובגופו, חנק אותו, ואף הכניס את אצבעותיו לעיניו. המעשים הללו הובילו לפציעתו החמורה של הנוסע ולהשחתת רכושו.

את הנוסע מייצג עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המתמחה בסיוע משפטי לנפגעי טרור ופשעי שנאה. עו"ד בלייכר הביע את שביעות רצונו מהגשת כתב האישום, אך הביע חשש כי מדובר במקרה חמור מאוד שיש לטפל בו באופן חמור יותר. "מדובר באדם מסוכן אשר תקף בצורה קשה ביותר ואכזרית תוך דרישה לבקש סליחה מאללה. כך שמדובר על תקיפה לאומנית גזענית." אמר בלייכר. "אנו חושבים שהיה ראוי להותיר את התוקף במעצר עד תום ההליכים ולהגיש נגדו כתב אישום חמור הרבה יותר על ידי הפרקליטות."

רץ ברשת צילום לפי 27א לחוק ז"י

 

בנוסף, בלייכר קרא לבדק מקיף בקרב נהגי התחבורה הציבורית כדי לזהות גורמים המסכנים את הציבור. "יש לעשות בדק משמעותי בקרב נהגי התחבורה הציבורית כדי לזהות טרוריסטים ותומכי טרור המהווים סכנה מידית חמורה וברורה לביטחון," הוסיף בלייכר. "הכתובת על הקיר, חייבים לפעול."

המשטרה ממשיכה בחקירה ובהליך המשפטי, כאשר התביעה מבקשת להאיץ את ההליך המשפטי על מנת להבטיח שהנהג המסוכן יועמד לדין במהירות האפשרית.

מענקים עד סוף אוגוסט: כך תבטיחו את זכאותכם לתמיכה כלכלית

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?