הפיצוץ אמש, חשד לפיגוע כושל – מי היה המחבל שזוהה רק בזירה?

פיצוץ מסתורי ברחוב לח"י בתל אביב הוביל למותו של מחבל שנשא עליו מטען נפץ

במהלך הערב אמש, בסביבות השעה 20:30, התרחש פיצוץ עז ברחוב לח"י בתל אביב, שהוביל למותו של המחבל. ולפציעתו של אדם נוסף שפונה לבית החולים במצב אנוש. הדיווח על האירוע התקבל במהירות, וצוותי זק"א ומד"א הגיעו למקום תוך דקות. האירוע החריג העלה זיכרונות כואבים מהפיגועים הקשים של שנות ה-90, כאשר זירת האירוע השתרעה על פני שטח נרחב, עם ממצאים שהתפזרו למרחק רב בשל עוצמת הפיצוץ.

מתנדבי זק"א, שהגיעו ראשונים לזירה, סייעו לכוחות הביטחון בסריקות, באיסוף הממצאים הרבים שהתפזרו בזירה, ואף ביצעו איסוף של רקמות ודם. מנכ"ל זק"א, צבי חסיד, שהוביל את הפעילות בזירה, תיאר את האירוע כמורכב וחריג מאוד, וציין כי המתנדבים פעלו במקצועיות רבה מבלי לפגוע בממצאים הקריטיים לחקירה.

ערן קוזחי, ראש צוות היחידה למשימות מיוחדות בזק"א, הוסיף כי עם קבלת הדיווח, הוקפצה לזירה יחידת תאורה מתקדמת שסייעה לכוחות הביטחון לפעול בצורה ברורה וחדה, דבר שהוכיח את עצמו כאמצעי חשוב בתנאי השטח המורכבים של האירוע.

בתום העבודה בזירה, קבעו במשטרה כי מדובר בפיגוע כושל. המחבל, תושב השטחים, נשא עימו את המטען שהתפוצץ. גופת ההרוג נמצאה במצב קשה לזיהוי, אך על פי מפקד מחוז תל אביב, ברור כי האדם שנהרג אינו אזרח תמים אלא נשא את המטען בעצמו. חקירת האירוע נמשכת, ושב"כ והמשטרה צפויים להכריע בקרוב בפרטי החקירה ובזהות המחבל.

צילום: דוברות זק״א.
צילום: דוברות זק״א.
צילום: דוברות זק״א.
צילום: דוברות זק״א.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?