דרס וברח: כשהמשטרה קוראת לפיגוע 'תאונה' – המשפחה זועקת לצדק

ארגון חוננו: נער יהודי נדרס ע"י ערבי – המשטרה טוענת: "מדובר בתאונה"

שבוע לאחר הפגנת מחאה בצומת גבעת אסף בבנימין, בה נדרס נער יהודי על ידי נהג ערבי, מתעוררת סערה ציבורית סביב הטיפול המשטרתי באירוע. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את הנער שנפגע, דורש מהמשטרה ומהמערכת הביטחונית לפעול למעצרו המיידי של הנהג, שאותו הוא מכנה "מחבל", וטוען כי מדובר בדריסה מכוונת ולא בתאונה כפי שהמשטרה טוענת.

האירוע התרחש במהלך הפגנה שנערכה לזכרו של יהונתן דיוטש הי"ד, שנהרג בפיגוע בבקעת הירדן. המפגינים עמדו לצד הכביש בהתאם להנחיות החיילים במקום, כאשר לפתע רכב ערבי שעט לעברם במהירות. הנער שנדרס הועף באוויר ונפצע בגפיו. הנהג נמלט מהמקום אך נתפס מאוחר יותר על ידי כוחות הביטחון, רק כדי להשתחרר זמן קצר לאחר מכן, לאחר שהמשטרה סיווגה את האירוע כתאונת דרכים.

במכתב שנשלח לאלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, ולמערכת הביטחון, דורש עו"ד בלייכר לבחון מחדש את סיווג האירוע ולפעול לעצירתו המיידית של הנהג הפוגע. בלייכר מתאר את האירוע כך: "הנהג האיץ במכוון לעבר הנער, זיגזג לכיוונו, ודרס אותו בעוצמה. למרות הפגיעה הקשה, הנהג המשיך בנסיעה ולא עצר, על אף קריאות של חיילים שרצו לעברו בנשקים שלופים. רק בהמשך הדרך הצליחו כוחות הביטחון לתפוס אותו".

בלייכר מבקר את החלטת המשטרה לסווג את האירוע כתאונה, ומוסיף כי יש בידו עדויות ברורות מהשטח המוכיחות כי מדובר בדריסה מכוונת. "לתדהמתנו הרבה, המשטרה סיווגה את האירוע כתאונה, בניגוד גמור לעדויות שהתקבלו מהפצוע ומחבריו שנכחו במקום. מדובר במחדל חמור של שחרור מחבל שעלול לבצע פיגועים נוספים", כתב בלייכר במכתבו.

בנוסף, קורא בלייכר לכוחות הביטחון לבחון את סרטוני האירוע ולעצור מחדש את הנהג: "מדובר בפיגוע חמור, הנפגע וחברו ראו בבירור את המחבל מסתכל עליהם ושועט לעברם. הנפגע עף באוויר מעוצמת הפגיעה ונפגע קשות. לא ברור מדוע המשטרה טוענת שמדובר בתאונה, כנראה בניסיון להרגיע את הרוחות. הניסיון הזה מסכן את כולנו. כרגע מסתובב בשטח מחבל חופשי שעלול לבצע פיגועים נוספים. אנו קוראים לכוחות הביטחון לעצור את המחבל".

ארגון חוננו, המלווה משפטית את המשפחות שנפגעו מטרור, מדגיש את הצורך בפעולה מיידית על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל.

הפגנה, אילוסטרציה אין קשר לכתבה. צילום: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?