הצרכן אונליין תחת זכוכית מגדלת: דרישה לשקיפות במוצרים בפיקוח

הרשות להגנת הצרכן: חובת גילוי מוצרים בפיקוח בשיווק מקוון – כל מה שצריך לדעת

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה גילוי דעת חדש המחייב את העוסקים בשיווק מקוון להבטיח גילוי נאות וברור של מוצרים בפיקוח ממשלתי.
הגילוי דעת החדש מבהיר את חובת הגילוי של מוצרים הנמצאים בפיקוח ממשלתי בעת שיווקם בפלטפורמות מקוונות, כגון אתרי אינטרנט ואפליקציות. לפי הגילוי החדש, כל עוסק המוכר מוצרים בפיקוח בשיווק מקוון נדרש לוודא שהרשימה של מוצרים אלו תהיה נגישה, ברורה וגלויה בקלות לצרכן.

הרשות מדגישה כי חובת הגילוי איננה מאפשרת להטיל על הצרכן את האחריות לחיפוש מוצרים שבפיקוח במסגרת השיווק המקוון. במילים אחרות, הצרכנים אינם צריכים לחפש באתרים וביישומונים אחר מוצרים בפיקוח – על העוסקים להציג להם את הרשימה באופן ברור ונגיש, כך שיוכלו לקבל החלטות צרכניות מושכלות.
בדיקות שבוצעו על ידי הרשות העלו כי במקרים רבים חובת הגילוי אינה מיושמת כראוי בשיווק מקוון. במסגרת תקנות הגנת הצרכן (חובת גילוי וחשיפה נאותה של מצרך מזון בפיקוח), תשע"ב-2012, נקבעו הוראות המחייבות את העוסקים להציג לצרכנים בצורה ברורה את רשימת המוצרים שבפיקוח ומחיריהם.

הגילוי הנדרש צריך להיות אקטיבי ומחייב את העוסק להבטיח שהרשימה תוצג במקום בולט לעין ובאותיות קריאות וברורות. המטרה היא להבטיח שהצרכן יקבל את המידע הנחוץ בצורה נגישה ומובנת, בדומה לגילוי הנעשה בחנויות פיזיות.

עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ציין: "גילוי הדעת מבטיח כי הצרכנים יקבלו את המידע הנחוץ להם בצורה נגישה וברורה. חובת הגילוי שנקבעה בתקנות היא חובה אקטיבית על העוסק, ואינה מתירה להשאיר את המידע מוסתר או לא ברור לצרכן."
דיאמנט הוסיף כי במציאות של יוקר מחייה, החשיבות של שקיפות וגילוי נאות מחירים הופכת למשמעותית עוד יותר. הרשות תמשיך לפעול בנחישות כדי להבטיח עמידה בהוראות החוק והגנה על הצרכנים.

זו תזכורת חשובה לעוסקים בשיווק מקוון לדאוג לכך שהמוצרים הנמצאים בפיקוח ממשלתי יופיעו באופן נגיש וברור לצרכנים, כך שיוכלו לבצע את רכישותיהם בצורה המושכלת והמתאימה להם ביותר.

נערך עבור אתר 'פרסום ראשון' באמצעות: OpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?