אמא במשימה: כך ממשיכה האם השכולה את מורשת בנה הגיבור

האם השכולה בועידת תקומה: "איתי לא הספיק לסיים את המשימה – אין לי ברירה אלא להמשיך במקומו"

במהלך ועידת תקומה של המחנה הלאומי, אשר התקיימה בשבוע שעבר בתל אביב, הוענקו אותות הציונות לדמויות בולטות על תרומתן לחזון הלאומי. אחת ממקבלות האותות הייתה פרידה מרציאנו, אימו של לוחם הצנחנים איתי הי"ד, שנפל ב-7 באוקטובר בקרבות סמוך ליד מרדכי. מרציאנו, חברת הנהלת פורום הגבורה, קיבלה את האות על פעילותה המסורה במהלך ימי המלחמה.

בנאומה במהלך הוועידה, הסבירה מרציאנו כי מאז נפילתו של איתי, היא חשה צורך להמשיך את דרכו ולהשלים את המשימה שלשמה יצא. "כל מה שאני עושה בחודשים האחרונים זה בסך הכל להמשיך להיות אמא של איתי. מכיוון שאיתי לא הספיק לסיים את המשימה שלשמה הוא יצא, אין לי ברירה אלא להמשיך במקומו. לכן הצטרפתי לפורום הגבורה, פורום משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, ויחד אנו מנסים להמשיך את דרכם של בניינו ובנותינו על מנת לוודא כי מטרות המלחמה כפי שהם הוצגו על ידי ראש הממשלה והקבינט בתחילת המלחמה ישולמו במלואן," אמרה מרציאנו.

פעילות פורום הגבורה: להמשיך את המורשת ולהבטיח את מטרות המלחמה

בהמשך דבריה, התייחסה מרציאנו לפעילות פורום הגבורה ואמרה: "במהלך החודשים האחרונים אנחנו פועלים רבות להשגת המטרות הללו. בין היתר השתתפות בוועדות הכנסת, פגישות עם חברי ממשלה, ארגון הצהרות ומחאות במידת הצורך ועוד. כחלק מהפעילות הקמנו לפני שלושה חודשים את מאהל הגבורה הממוקם מול הסינמה סיטי בירושלים. המאהל פועל שבעה ימים בשבוע ואליו עולים לרגל המוני ישראל על מנת לשמוע את סיפורי הנופלים, לחזק ולהתחזק."

מרציאנו הודתה גם לצוות פורום הגבורה ואמרה: "ההוקרה הזאת אינה מגיעה רק לי. היא מגיעה קודם כל וראשית כל ליעקב ניצן, יהושע שני ואסף זולדן שהקימו את פורום הגבורה ובזכותם כל זה כנראה לא היה קורה. למנכ"ל הפורום וולי וולפסטל ולשאר צוות ההנהלה, לכל המשפחות שהצטרפו לפורום הגבורה – ביחד הפכנו למשפחה אחת גדולה. לכל המתנדבים המדהימים שמסייעים בידינו מהיום הראשון ובלעדיהם לא היינו מצליחים להגיע עד הלום. תודה רבה לכם על פועלכם למען עם ישראל. אנחנו נמשיך במשימתנו עד הניצחון," סיכמה מרציאנו.

בוועידת תקומה השתתפו ארגוני ימין רבים במטרה לעצב את החזון של המחנה הלאומי לשנים הבאות על מנת להשפיע על גורלה של מדינת ישראל. בין המשתתפים בכנס היו השר יריב לוין, השר בצלאל סמוטריץ', אמיר אביבי, מתן פלג, דני ואן בירן, אליהו ליבמן, ללי דרעי, בועז קוקיא, רותם סלע, דניאלה וייס, מתן פלג, שרה העצני, גיא לוי, כנרת בראשי, נדיה מטר, הדר מילר, ערן בן ארי, אראל סגל, יותם זמרי, ארז תדמור, עמיעד כהן, עומר רחמים, יפעת סגל, ומוריה מיכאלי.

בנוסף, במהלך הערב חולקו אותות הציונות גם לד"ר מיכאל בן ארי, לצביקה מור בשם משפחות פורום התקווה. יו"ר תקומה, ברל'ה קרומבי, הסביר: "מחנה הימין צדק בכל התחזיות שלו, אבל נכשל בתוצאה. צדקנו בכל האזהרות שלנו, אבל לא הצלחנו לממש אף מדיניות. בלי חזון מסודר ובלי לרתום את כל הכוחות האידאולוגיים והרעיוניים של המחנה הלאומי, אנחנו לא באמת נצליח לקדם כאן שינוי."

קרדיט: ארהלה קרומבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?