דיוק טילי חיזבאללה, רצח ילדים, חטיפת חיילים ועוד: פואד שוכר חוסל

ציר דיוק הטילים - פואד שוכר וקאסם סולמני כבר הפכו להיות מזון תולעים, מי הבא בתור בגרף הזה? צילום ארכיון: דובר צה"ל
צה״ל חיסל את פואד שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון
ציר דיוק הטילים - פואד שוכר וקאסם סולמני כבר הפכו להיות מזון תולעים, מי הבא בתור בגרף הזה? צילום ארכיון: דובר צה"ל
ציר דיוק הטילים – פואד שוכר וקאסם סולמני כבר הפכו להיות מזון תולעים, מי הבא בתור בגרף הזה? צילום ארכיון: דובר צה"ל

דובר צה״ל הודיע כי היום במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן, וחיסלו את פואד שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון. במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה.

מחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.

פואד שכר: ראש המערך האסטרטגי של חיזבאללה

פואד שוכר, תעודת זהות
פואד שוכר, תעודת זהות

כראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים. כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל.

מחסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.

בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם ז״ל, סמ"ר עדי אביטן ז״ל וסמ"ר עומר סואעד ז״ל, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.

שר הביטחון יואב גלנט: "בפעולה קטלנית, מדויקת ומקצועית, כוחות צה״ל חיסלו הלילה את רמטכ״ל חיזבאללה"

שר הביטחון, יואב גלנט התייחס גם הוא לחיסול הערב ואמר: " ידיו של סיד מחסן מגואלות בדמם של ישראלים רבים, הלילה הוכחנו שהדם הזה איננו הפקר וכי אין מקום אליו נרתע מלהגיע, כדי לגבות מחיר כבד על פגיעה בישראל.

תודתי והערכתי העמוקה לצה״ל – לרמטכ״ל, למפקדים ולמבצעים – אנשי חיל האוויר והמודיעין. יכולתכם מקנה לנו ביטחון וגאווה, בזכותכם אנו יכולים לעמוד איתן נגד אויבנו ולהבטיח את המשך קיומנו".

פעימה ראשונה מהמענק הגדול תועבר בימים הקרובים: מי יקבלו? – כיף

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?