ביזיון הלוחמים: כשחיילים נרדפים על ידי מדיניות לא צודקת

מתקן הכליאה בשדה תימן: חיילי צה"ל מתבצרים, נשקים מוחרמים – מה באמת קרה?

‏אירוע חריג בשדה תימן: חוקרי מצ"ח הגיעו הבוקר למתקן הכליאה סמוך לבאר שבע במסגרת חקירה על תנאי כליאה של מחבל והיחס של החיילים שמוצבים לשמור על המחבלים מעזה שמוחזקים במתקן סמוך לבאר שבע. חיילים במקום התעמתו עם נציגי מצ"ח והיו כאלה שביקשו להתבצר במקום. גורם צבאי אישר את הפרטים. והנה התגובה הרשמית של דובר צה"ל( שם עוד לא הבינו שהלוחמים מגינים גם עליהם במזגנים): "בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית"

המשטרה הצבאית מנהלת כעת "מצור" על מתקן הכליאה בשדה תימן, מתוך מטרה לעצור לוחמים מהכוח השומר על מחבלי הנוח'בה. המעצרים בוצעו בעקבות חשד להתעללות באחד העצירים, אשר הגיע לבית החולים עם פציעה קשה בישבנו. בעקבות כך, חלק מהלוחמים נעצרו, נשקים וטלפונים הוחרמו, והכוח מתבצר במקום ומסרב לשתף פעולה.

האירוע מעורר דאגה רבה בצה"ל ובמערכת הביטחון, יש לציין כי החיילים המוצבים במתקן הכליאה מבצעים תפקידם בתנאים קשים, תוך שמירה על ביטחון המדינה והתמודדות עם אוכלוסייה עוינת ומסוכנת.

יו״ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר הגיב:

"המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ״ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר – נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא."

מקרה שני שהיום נחשף:

לוחם קרבי, השוהה שבעה על אחיו המאומץ שנפל בשבוע שעבר, נעצר הבוקר באופן מקומם. ב-7/10, יצא הלוחם יחד עם יחידתו להילחם מול מחבלי הנוחב'ה ולחלץ יהודים מקיבוץ עין השלושה. במהלך המבצע, נתקלו החיילים בגופת אימם של בני המשפחה, מרסל טליה, שנורה למוות בעשרות כדורים מקלצ'ניקוב. למרות מאמציהם להציל את יתר בני המשפחה ואת תושבי הקיבוץ, האירוע הפך לביזיון כואב ומביש. מהלך זה מבטא בצורה ברורה את חוסר התמיכה והכבוד שמקבלים החיילים שלנו במדינה, על אף מאמציהם להגן על חיי אזרחים.

חיילי צה"ל מתמודדים עם אתגרים מורכבים ומסוכנים במסגרת תפקידם, ויש להכיר בתרומתם לביטחון המדינה.

לוחם צהל אזוק ברגליים כאחרון הנאשמים

רץ ברשת צילום לפי 27א לחוק ז"י

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?