מהפכת הזיהוי: מה חשוב לדעת על התקנות החדשות לקורקינטים ואופניים

משרד התחבורה: תקנות חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים

בעקבות פרסומים אחרונים בנוגע לחובת הרישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מבקש להבהיר כי החל מ-1 באוגוסט 2024, חלה חובה זו כפי שנקבע בתקנות החדשות.

מיום חמישי, 1 באוגוסט 2024, משטרת ישראל תהיה רשאית להגיש כתבי אישום נגד רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי. משרד התחבורה מוסיף כי מחר, יום שני, יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת "צו עבירות קנס," שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה ללא לוחית זיהוי.

המועד המוצע לתחולת צו עבירות קנס נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024. הקנסות יוטלו באופן מדורג: בשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, ולאחר שנתיים הוא יגיע ל-750 שקלים.

משטרת ישראל מוסמכת לאכוף את התקנות החדשות החל מ-1 באוגוסט 2024, במטרה להגביר את בטיחות הרכיבה ולצמצם את מספר התאונות בדרכים.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מקדם את צו עבירות קנס במטרה לאפשר אכיפה גם באמצעות הטלת קנסות. במקביל, משרד הביטחון הלאומי מקדם את הסמכתם של פקחים עירוניים לאכיפת התקנות החדשות.

לפני כשבועיים החל משרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום קורקינטים ואופניים חשמליים, דבר שהאיץ את קצב הנרשמים באופן משמעותי. במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה בהעלאת המודעות.

עד כה נרשמו באתר משרד התחבורה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים לצורך קבלת לוחית זיהוי, וקצב הנרשמים נמצא בעלייה מתמדת. בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום.

משרד התחבורה קורא לכל בעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים שטרם נרשמו לבצע את הרישום בהקדם כדי להימנע מקנסות ומכתבי אישום בעתיד.

קרדיט: OpenAI

המחיר האמיתי: התרגיל שגורם לנו לשלם יותר בסופרמרקטים, כל הפרטים על החשיפה של הרשות להגנת הצרכן באתר כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?