נתניהו בקונגרס: 'ביחד ננצח' – ישראל מגנה על עצמה ועל אמריקה

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי

יו"ר הבית מייק ג'ונסון, סנאטור בן קרדין, מנהיג המיעוט הקים ג'פריס, מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל, סנאטורים, חברי הקונגרס ואורחים נכבדים.

ראש הממשלה נתניהו פתח את נאומו בהבעת תודה ליו"ר הבית על הכבוד שניתן לו לנאום בפני הקונגרס בפעם הרביעית. "אנחנו נפגשים היום בצומת דרכים בהיסטוריה," אמר נתניהו. "העולם שלנו נמצא במהומה. במזרח התיכון, ציר הטרור של איראן מתמודד עם אמריקה, ישראל וידידינו הערבים. זהו עימות בין ברבריות לתרבות."

נתניהו הדגיש את הצורך בעמידה משותפת של אמריקה וישראל. "כשאנחנו עומדים יחד, אנחנו מנצחים והם מפסידים," הכריז. "חבריי, הגעתי היום כדי להבטיח לכם דבר אחד: אנחנו ננצח."

הוא השווה את ה-7 באוקטובר לימים חשובים בהיסטוריה האמריקאית כמו ה-7 בדצמבר 1941 וה-11 בספטמבר 2001. "זה היה חג שמחת תורה היהודי. שלושת אלפים טרוריסטים של חמאס פלשו לישראל וטבחו ב-1,200 אנשים מ-41 מדינות, כולל 39 אמריקאים."

נתניהו תיאר את מעשי הזוועה שבוצעו על ידי טרוריסטים של חמאס, כולל אונס נשים, עריפת גברים, שריפת תינוקות חיים ורצח הורים מול ילדיהם וילדים מול הוריהם. "הם גררו 255 אנשים, חיים ומתים, לתוך צינוקי החושך של עזה."

הוא הוסיף שישראל הצליחה לשחרר 135 שבויים, כולל נועה ארגמני שנמצאת בגלריה ליד אשתו שרה. "העולם כולו ראה את המבט של נועה בייאוש כשהיא נחטפה באלימות לעזה על גב אופנוע. אישרתי מבצע חילוץ מרתק של הקומנדו שהצליח לחלץ אותה ואת השבויים האחרים."

נתניהו פנה למשפחות השבויים והבטיח: "אני לא אנוח עד שכל יקיריכם יהיו בבית." הוא הודה לנשיא ביידן על תמיכתו הלבבית בישראל לאחר התקפת הזוועה ב-7 באוקטובר. "נשיא ביידן ואני מכירים אחד את השני כבר למעלה מארבעים שנה. אני רוצה להודות לו על חצי מאה של ידידות לישראל ועל היותו ציוני גאה."

נתניהו הדגיש את אומץ החיילים הישראלים והביא דוגמאות אישיות. הוא סיפר על סגן אביחיל ראובן שרץ 12 ק"מ לקווי החזית של עזה להגן על עמו, על רב סמל אשף אל-בהירי, חייל בדואי מהקהילה המוסלמית הישראלית ברהט, ועל סגן אסא סופר, שנפצע בקרב ואיבד את רגלו. "הם החיילים של ישראל—בלתי נכנעים, בלתי נרתעים, בלתי מפוחדים," אמר נתניהו.

הוא הדגיש את ההבדל בין אלו שמכוונים לטרוריסטים לאלו שמכוונים לאזרחים. "אנחנו עומדים מול כוחות הרשע שאיראן מממנת ומקדמת. אני מבטיח לכם שידיה של המדינה היהודית לעולם לא ייכבלו. ישראל תמיד תגן על עצמה."

נתניהו גם הבהיר שאיראן רואה באמריקה את אויבתה הגדולה ביותר ושכשישראל מגנה על עצמה, היא גם מגנה על אמריקה. "כשישראל פועלת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני שיכול להשמיד את ישראל ולאיים על כל עיר אמריקאית, אנחנו לא רק מגנים על עצמנו. אנחנו מגנים עליכם."

נתניהו סיכם את נאומו בקריאה להקמת ברית ביטחונית במזרח התיכון שתכלול את כל המדינות בשלום עם ישראל ושתהיה המשך טבעי של הסכמי אברהם ההיסטוריים. "אני אופטימי לגבי העתיד כי עמי, העם היהודי, יצא מעומקיי הגיהנום, מהגליה ומהשואה, ונגד כל הסיכויים השבנו את ריבונותנו במולדתנו העתיקה," אמר נתניהו. "יחד, נגן על הציוויליזציה המשותפת שלנו. יחד, נבטיח עתיד מבריק לשתי אומותינו."

תגובות והשלכות

היום פתחו בכל העיתונים המפורסמים בעולם בכותרות הראשיות על הנאום של נתניהו אמש בלילה. בישראל היו תגובות רבות עם ביקורות חריפות שניסו למצוא דופי בדבריו של נתניהו. לעומת זאת, לאחר הנאום, בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו:

"בחו״ל אין קואליציה ואופוזיציה – כול מדינת ישראל. ראש הממשלה נתניהו הציג היום באופן בהיר, מוערך וחד את עמדתה הצודקת של מדינת ישראל, ואת הגיבורים שלנו. הדבר החשוב ביותר עכשיו הוא לא רק להציג את החזון, אלא לממשו. בראש ובראשונה, עלינו לזכור שברגעים אלו מעל 100 חטופים וחטופות נמצאים בשבי, ויפעלו כדי להשיב גם במחירים כואבים. ולצד זאת, עלינו להחזיר את תושבי הצפון והדרום בביטחון לבתיהם, להחליף את החמאס במתווה 'היום שאחרי', ולבנות ברית אזורית. זה הזמן להחלטות ולמעשים אמיצים – ועדיף מאוחר מלעולם לא."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?