הותר לפרסום: במבצע הירואי חולצו הגופות של מיה גורן ואורן גולדין הי"ד

מיה גורן הי"ד. צילום: אלבום משפחתי

"הלילה היא הובאה חזרה הביתה לקבורה": גופתה של מיה גורן ז"ל הוחזרה לישראל

במבצע צבאי רגיש וחשאי, הוחזרה הלילה (יום ושעה) גופתה של מיה גורן ז"ל, הגננת האהובה מניר עוז שנחטפה על ידי חמאס בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" לפני תשעה חודשים.

הודעת קהילת ניר עוז

קהילת ניר עוז, בה התגוררה ועבדה גורן, מסרה הודעה קורעת לב בה נכתב: "הלילה התבשרנו שבמבצע חילוץ צבאי חולצה גופתה של מיה גורן ז״ל. לאחר למעלה מתשעה חודשים, היא הובאה חזרה הביתה לקבורה. המשפחה עודכנה בשעות האחרונות על המבצע. קהילת ניר עוז תמשיך במאבק להחזרת החטופים כולם, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה."

תנועת צו 9: "הגננת האהובה שנחטפה ונרצחה שבה לקבר ישראל"

גם תנועת צו 9, אשר פעלה ללא לאות למען שחרור החטופים, הגיבה להשבת גופתה של גורן: "הגננת האהובה של ניר עוז שנחטפה ונרצחה ע"י מחבלי חמאס השפלים בשביעי לאוקטובר שבה לקבר ישראל ע"י לוחמי צה"ל."

נוגה אלפסה: "משאיות הציוד חייבות להיות קלף מיקוח"

בהודעת התנועה הוזכר שמה של נוגה אלפסה, אחייניתה של גורן, אשר הפכה לסמל המאבק להשבת החטופים. אלפסה, אשר נאבקה בדמעות ובאומץ כנגד משאיות הסיוע לחמאס, הדגישה שוב ושוב כי משאיות אלו חייבות לשמש כקלף מיקוח ומנוף לחץ להשבת החטופים.

חיבוק למשפחות החטופים

תנועת צו 9 שלחה חיבוק למשפחות החטופים אשר גופות יקירהם הוחזרו ארצה, והוסיפה: "עם כל בית ישראל מתפללים ומייחלים לבשורות טובות בהשבת החטופים כולם כבר הביתה."

המאבק להשבת החטופים נמשך

השבת גופתה של מיה גורן ז"ל היא צעד חשוב, אך המאבק להשבת כל החטופים – חיים ומתים – נמשך. משפחות החטופים, קהילת ניר עוז, תנועת צו 9 וכלל אזרחי ישראל ממשיכים לקוות ולתפילה לשובם של יקיריהם.

"היה הראשון לצאת באותו בוקר " – ניר יצחק מודיעים על השבת גופתו של אורן גולדין

בהודעה שיצאה הלילה מטעם קיבוץ ניר יצחק נכתב: "הערב התבשרנו על מבצע חילוצו של אורן גולדין ז״ל, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, שנפל ב- 7 באוקטובר. אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ. בחודש נובמבר, כחודש וחצי בהם קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג ב-7/10 וגופתו מוחזקת בשבי.
במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק.
אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת.
אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת- אתכם בצערכם הכבד"

המבצע הצבאי: פרטים ראשונים

על פי דיווחים ראשוניים, המבצע הצבאי בו הוחזרה גופתה של גורן היה מורכב ומסוכן והחיילים אף אמרו קדיש לי הגופה לאחר החילוץ ופרטים נוספים יותרו לפרסום בהמשך..

מיה גורן ז"ל: סמל של חוסן ועוצמה

מיה גורן ז"ל הפכה לסמל של חוסן ועוצמה עבור קהילת ניר עוז וכלל אזרחי ישראל. זכרה ימשיך ללוות את המאבק לשחרור החטופים, והיא תיזכר לעד כאישה אמיצה ואהובה.

מיה גורן הי"ד. צילום: אלבום משפחתי
מיה גורן הי"ד. צילום: אלבום משפחתי

הישג לעיר הדרומית: תוכר כנפגעת פעולות איבה והתושבים יקבלו מענקים של 20 אלף שח – כיף

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?