פגיעה במיכלי קצא"א אשקלון? התגובה רשמית והכוננות במשרד התחבורה

פגיעה במיכלי קצא"א אשקלון? צילום ארכיון: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשקלון

דבריו של מנכ"ל קצא"א בכנס מול אזרחים שהגיעו לפגישה באילת ושאלו את השאלה המתבקשת, מה יקרה אם טיל או כתב"מ יפגעו באחד המיכלים שנמצאים בשטחי החברה, עשו את דרכם במהירות לתושבים רבים ברחבי הארץ שנלחצו ובעיקר זעמו על הסתרת המידע מהציבור.

אולם, למרות דבריו של מנכ"ל החברה, איציק לוי, בקצא"א מזימים היום את ההודעות השונות בנושא ומסבירים שאכן היתה פגיעה, אך לא במהלך מלחמת חרבות ברזל, וגם כשזה כבר קרה במסגרת שומר החומות, השריפה כובתה תוך זמן קצר.

קצא"א מכחישה פגיעה במיכלים

מחברת קצא"א נמסר בתגובה להודעות: " ״מדובר בפייק ניוז. לא היה שום אירוע בו נפל כתבמ על מיכל של חברת קצא״א מעולם. מדובר בניסיון הזוי ופתטי להנדס תודעה ולייצר חיבור בין טרור של ירי טילים לפני 4 שנים במבצע שומר חומות, לעבר מדינת ישראל, לבין ביטול מדיניות אפס תוספת סיכון.

אחרי ההחלטה הפופוליסטית והלא מקצועית של המשרד להגנת הסביבה שהביאה את מדינת ישראל למשבר אנרגיה מסוכן בפרוץ המלחמה, כעת מנסים להאשים את החברה באירוע משומר חומות, בזמן שעובדיה המסורים עבדו תחת מתקפת טילים.

האירוע טופל במקצועיות ובמהירות על ידי צוותי החירום של החברה והוכיח את יכולותיה והיערכותה לאירועי חירום והסתיים תוך דקות ספורות. לקצא״א צוותי כיבוי אש אורגניים הכוללים כבאיות וכבאים מקצועיים אשר עוברים הכשרות ייעודיות ביוסטון.

לקצא״א אמצעים טכנולוגים מתקדמים לרבות תותחי קצף, מערכות כיבוי אוטומטיות ועוד. קצא״א עידכנה מיד את כלל הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לנוהל החירום, ובהם המשרד להגנת הסביבה. החלטת הממשלה לביטול מדיניות אפס תוספת סיכון היא מחויבת המציאות לאור צורכי ואתגרי הביטחון של ישראל.״

רגב מכינה את משרד התחבורה לאיומי החות'ים

במקביל אחרי שכבר התפרסם ניתוח גיאוגרפי חדש שחושף את המיקומים בהם נהרגים רוב פעילי חזבאללה, גם הערב הכוננות הגבוה בכל הגזרות נמשכת ושרת התחבורה מירי רגב ערכה הערב, מוצש"ק, תדרוך עם גורמים במשרדה בעקבות איומי החות'ים על פגיעה בתשתיות בישראל, בסיומה נמסר ממשרד התחבורה כי " בהמשך לתקיפת ישראל בתימן, קיימה הערב (מוצ״ש) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הערכת מצב עם מנכ״ל המשרד, משה בן-זקן וגורמי מקצוע בכירים במשרד האמונים על הנכסים האסטרטגיים של משרד התחבורה ומדינת ישראל.

השרה אמרה: ״עליהם להיות מוכנים לתגובה חות׳ית ולהתפתחות הזירות, בכדי לשמור על רציפות פעילות משרד התחבורה וחברות הבת.״ השרה הנחתה את כלל הגופים; נמלי הים, רשות שדות התעופה, רת״א, חברות התשתית ורכבת ישראל, להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש".

מענקים לאנשי מילואים ואזרחים – בקרוב בכל הארץ?

נזכיר שבמהלך המלחמה נפתחו הרבה אפשרויות של מענקים לאנשי מילואים ואזרחים ברחבי הארץ  ומה שהתחיל כניסיון מקומי להטיב עם התושבים שספגו פגיעות מתרחב כבר לכל הארץ כשלמעשה כל נקודה במדינה כבר נמצאת תחת איום האוייבים והכי חשוב לזכור שהנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל.

פגיעה במיכלי קצא"א אשקלון? צילום ארכיון: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשקלון
פגיעה במיכלי קצא"א אשקלון? צילום ארכיון: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשקלון

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?