פגיעה מדויקת: צה"ל חיסל את ראש הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי בעזה

חיסול בכיר כוח ימי בעזה: צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה נגד הטרור

במסגרת הפעילות הביטחונית המתמשכת ברצועת עזה, חיסל צה"ל ושב"כ את אנס מראד, האחראי על הכוח הימי בעיר עזה של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא"פ), וכן מחבל נוסף מאותו ארגון, אחמד אלמצרי, שהיה מעורב בטבח הרצחני בשבעה באוקטובר.

בהכוונה מודיעינית של שב"כ, אמ"ן וחיל הים, כלי טיס של חיל האוויר ביצע תקיפה מדויקת שהובילה לחיסולו של אנס מראד, אשר כיהן בתפקיד האחראי על הכוח הימי במרחב העיר עזה של ארגון הגא"פ.

במקביל, התקפה נוספת של חיל האוויר בהכוונת אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, חיסלה את אחמד אלמצרי, שהיה חבר בארגון הגא"פ ולקח חלק בטבח הרצחני שביצעו ארגוני הטרור בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. אלמצרי היה אחראי לשיגורים רבים לעבר יישובי הדרום מרצועת עזה.

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו מספר פירי מנהרות במרחב רפיח. בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, הם חיסלו מספר מחבלים שהיוו איום על כוחותינו במרחב.

אתמול -ד', מחבלים מארגון הטרור חמאס ירו טיל RPG לעבר כוחות צה"ל בעומק הציר ההומניטרי בזמן שנסעו בו משאיות סיוע. בעקבות הירי, לוחם צה"ל מחטיבת גבעתי נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית הרפואה. משפחתו עודכנה על מצבו.

בעקבות הירי, הציר ההומניטרי נסגר למספר שעות ולאחר מכן חזרה הפצת הסיוע בציר ההומניטרי לשגרה. צה"ל, באמצעות המתפ"ש, ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי על מנת לאפשר את מתן הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה. למרות הסכנה הברורה הנשקפת מכך לכוחות הביטחון בשטח. פעולות אלו מעוררות שאלות בנוגע למדיניות הסיוע ההומניטרי וההשפעה שלה על ביטחון כוחותינו ואזרחי ישראל.

קרדיט: דוברות צה"ל
קרדיט: דוברות צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?