קבינט תחת אש: נתניהו ובן גביר בסאגת ההדלפות

מתיחות בקואליציה: נתניהו ובן גביר התעמתו על הדלפות בשל הדרישה של בן גביר להצטרף לקבינט המלחמה

שיחה סוערת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חשפה מתיחות קשה בקואליציה סביב נושאים ביטחוניים רגישים.על פי דיווחים, במהלך דיון על חוק הרבנים, העלה בן גביר את דרישתו להצטרף לפורום מקבלי ההחלטות המצומצם במלחמה. בתגובה, נתניהו רמז כי בן גביר נוטה להדליף מידע מסווג, ואמר: "מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות".

טענות ההדלפות נגד בן גביר אינן חדשות. בעבר, האשים אותו המפכ"ל יעקב שבתאי בהקלטת שיחות אישיות, ובן גביר עצמו הואשם בהדלפות מידע רגיש מדיונים סגורים. בן גביר מכחיש את הטענות ומגיב: "אני תומך בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט וקורא לראש הממשלה לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב. עוצמה יהודית קוראת לבצע בדיקה כיצד דלפו חומרים מהקבינט הקטן".

הליכוד פרסם הודעה חריגה בה התייחס לשיחה בין נתניהו ובן גביר, ובה נאמר: "ראש הממשלה נתניהו אמר לשר בן גביר דבר פשוט – מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות". לסיכום, נראה שיחסי העבודה בקואליציה מזכירים לעיתים קרובות דרמת ריאליטי יותר מאשר דיונים מדיניים. אחרי כל ההאשמות וההדלפות, השאלה שנותרת פתוחה היא: האם יש מקום לבדיקות פוליגרף בפוליטיקה, או שנאלץ להסתפק בגרסה הישראלית של "האח הגדול" בקבינט?

ראש הממשלה.
קרדיט צלום: איתי בית-און

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?